28. اسفند 1395 - 15:59   |   کد مطلب: 15868
خواهر شهید در مورد بهترین کادوی روز مادر برای مادرش اظهار داشت: از لحاظ معنوی بزرگترین آرزوی ایشان ظهور امام زمان (عج) دیدن امام زمان (ع)بزرگترین آرزوی ایشان است و آرزوی دیگر ایشان دیدن ایت الله خامنه ای نائب برحق امام زمان است خیلی دوست دارند برای چند ثانیه هم شده باشد دیداری با مقام معظم رهبری داشته باشند.

به گزارش شبنم همدان این روزها بیشتر با جمله بهشت زیر پای مادر است، مواجه می شویم.  در آستانه روز مادر همه فرزندان در تکاپو برای بزرگداشت مقام مادران فداکار خویش هستند و می کوشند به نحوی شادی را مهمان خانه دل این عزیزان کنند اما مادران شهدا مادرانی بسیار فداکارتر هستند  که فرزندان برومندشان را بدرقه راهی  کردند که هر لحظه امکان داشت شهید یا جانباز شوند.

 برای هر مادری حتی تصور از دست دادن فرزند هم امری زجرآور است.  چگونه مادران شهدا  دوری از فرزندی را که با هر تب یا ناراحتی کوچکش شب های زیادی بیدار مانده اند ، تاب آوردند. مگر ممکن است عزیزی را در راه خدا هدیه دهی و از مکتب عاشورا درس نگرفته باشی؟ بگویی تمام عزیزان من به فدای فرزندان ابا عبدالله (ع).

مادر کلمه ای مقدس است و بزرگترین قداست هستی خداوند مهری است که در وجود مادر می دمد که از جان خود برای سلامتی  فرزندش گذشت می کند. مادران شهدا مقام بسیار والایی دارند  بزرگترین گنجینه خود برای امنیت کشور فدا کرده اند از عزیزانشان  در راه ظهور امام زمان (ع)گذشت می کنند .

این بار در ارتباط با روز مادر به سراغ خواهر شهید حمید نظری( لیلا نظری ) خواهر کوچک شهید که بعد از شهادت شهید حمید نظری متولد شد رفتم تا از دید ایشان مادر بزرگوار شهید حمید  نظری را ببینم .

بزرگترین درسی که از مادر بزرگوارتان در زندگی آموختید چه درسی بوده است ؟

لیلا نظری اظهار کرد :اولین درسی که از مادر آموختم راستگویی بود. ایشان در هر شرایطی صادق هستند هر چند به ضرر خودشان تمام شود .

دومین درس افتادگی وتواضع است برعکس دیگران اهل کلاس گذاشتن  نیستند .

همچنین مادرم به حجاب اهمیت زیادی می دهند و این بزرگترین درس برای ما ست.

مهمان نوازی مادر زبان زد عام وخاص است . ایشان با اینکه در دوران کهولت سن هستند وبزرگ خانواده به حساب می آیند اما در برخورد با  هر مهمان از بزرگ تا کوچک برای استقبال وبدرقه تا درب خانه می روند.

 

در نماز مغرب به مادر شهادت فرزندش الهام شد

خواهر شهید از شهادت برادرش و نحوه اگاهی مادر می گوید: مادر پر از مهربانی وصبوری و گذشت هستند. مادرم قبل از اینکه خبر شهادت فرزندش را بشنود خودشان آن را حس کردند. هنگامی که نماز مغرب را می خواندند به ایشان الهام می شود که سر حمید از تن جدا شده است و برادرم  شهید شده است  ,بعد از اینکه از معراج شهدا با منزل تماس گرفته بودند واطلاع دادند برادرم شهید شده است مادر همان جا گفته بود فرزندم به فدای علی اکبر حسین (ع).

اوج فداکاری مادر در گذشتن از  فرزندانش در راه امام حسین

  وی گفت: در زمانی که حمید شهید شد برادر دیگرم نیز در جبهه حضور داشت . مادرم ان زمان گفته بودند  همه فرزندانم فدای علی اکبر حسین (ع).

وی افزود: مادر به غیر از داغ برادر شهیدم داغهای زیادی در زندگی دیده اند ولی اصلا اهل جزع وفزع نیستند نسبت به بدیها وناملایمات زندگی بسیار صبورانه و با روح بزرگ برخورد می کنند.

وی بیان داشت:  ولایتمدار بودن ایشان یکی از صفات بارز شخصیتشان است و  در هر شرایطی پیرو ولایت وگوش به فرمان سخنان مقام معظم رهبری هستند .

اگر کاری برای ما و یا اطرافیان انجام دهند به گونه ای وانمود می کنند که گویی اصلا ایشان ان کار را انجام نداده اند .

 

بزرگترین هدیه ای که به عنوان روز مادر می توانید تقدیم ایشان کنید چه هدیه ای است ؟

لیلا نظری اذعان کرد :خیلی دوست داشتم به مادر کمک کنم که باسواد شوند. ایشان علاقه زیادی به خواندن قرآن و مفاتیح دارند احساس می کنم با وجود داغ ها  وناملایمتی هایی که در زندگی دیده اند هیچ چیز تا این اندازه که خودش نمی تواند قرآن ومفاتیح  بخواند ایشان را اذیت نمی کند .هر چند  این مسئله را به زبان نمی آورند اما من از علاقه شدیدی که برای گوش دادن به قرآن ومفاتیح دارند متوجه شده ام .

 

دیدن رهبر یکی از آرزوهای مادر شهید است

وی افزود: از لحاظ معنوی بزرگترین آرزوی ایشان ظهور امام زمان (عج) دیدن امام زمان (ع)بزرگترین آرزوی ایشان است و آرزوی دیگر ایشان دیدن ایت الله خامنه ای نائب برحق امام زمان است خیلی دوست دارند برای چند ثانیه هم شده باشد دیداری با مقام معظم رهبری داشته باشند.

 آرزوی دیگر مادرم با اینکه ایشان چند بار به کربلا مشرف شده اند  امسال دوست داشتند  همراه ما با پای پیاده زائر کربلا باشند با اینکه هرگز ندیدم به کسی برای به دست آوردن چیزی اصرار و التماس کنند اما برای پیاده روی اربعین اصرار زیادی داشتند که فرزندان ایشان را متقاعد کردند برای سلامتی ایشان خطر دارد .

در پایان برای تمامی مادران  سلامتی وروزهای پراز عنایات حضرت زهرا (س)را آرزومند م .

 

انتهای پیام / ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار