16. اسفند 1394 - 10:19   |   کد مطلب: 9668
حاجیه خانم بدری السادات کاشانی مادر سردار شهید حاج رسول حیدری اولین شهید ایرانی در جنگ بوسنی روز گذشته به فرزند شهیدش پیوست
ملایر ملایری ها مادر شهید حیدری

به گزارش شبنم ها؛ به نقل از ملایری‌ها؛ حاجیه خانم بدری السادات کاشانی  مادر سردار شهید حاج رسول حیدری اولین شهید ایرانی در جنگ بوسنی روز گذشته به فرزند شهیدش پیوست.

شهید رسول حیدری یکی از پرآوازه ترین و در عین حال جزء غریب ترین شهدای شهرستان ملایر است.

او در فعالیت انقلابی علیه رژیم شاهنشاهی و پس‌ازآن در 8 سال دوران دفاع مقدس حضور پرنگی را ایفا نمود و پس‌ازآن با حضور در جنگ‌های نابرابر بوسنی (که علیه مسلمانان ایجادشده بود) ثابت کرد که راه شهادت هیچ‌گاه بسته نیست و در تاریخ 19/3/1372 مصادف با عید غدیر در بوسنی به درجه رفیع شهدت نائل آمد.

شهید رسول حیدری فردی بود که رهبر انقلاب خطاب به خانواده شهید رسول حیدری فرموده اند:

«...ما دلمان برای از دست دادن این عزیز و سایرعزیزان می سوزد لکن سعادتی از این بالاتر نیست. من بارها گفته ام میدان بوسنی، جنگ اسلام وکفر تنها نیست بلکه از این بالاتر است، دروازه ورود به غرب و اروپا است،آنجا مسأله اش بالاتر از جنگ عراق و ایران است. کسی که برود آنجا و محیط امن خانواده را رها کند، مقامش خیلی بالاتر است. خداوند به او اجر دهد، خداوند به شما هم اجر بدهد. البته دل‌های شما ملتهب است. خداوند این داغ را کم کند و اجر به شما عطا کند...»

سردار نقدی نیز در سال 1932 با حضوز در منزل این شهید از این مادر گرامی تجلیل کرده بود.

ملایر ملایری ها مادر شهید حیدری
ملایر ملایری ها مادر شهید حیدری

دیدگاه شما

آخرین اخبار