29. اسفند 1395 - 15:57   |   کد مطلب: 15893
کارشناس ارشد آسیب‌های اجتماعی ضمن ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از دخالت بی‌جای والدین گفت: موضوعاتی که امروزه در جامعه ما به عنوان یکی از عوامل بروز طلاق مطرح است، دخالت بی‌جای والدین می‌باشد.
 طلاق,دخالت والدین,عوامل طلاق,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

دخالت بی‌جای والدین؛ وضعیت طلاق را بدخیم‌تر می‌کند / تارمو؛ مرز بین دخالت و دلسوزی!

دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق 

 

به گزارش شبنم همدان ، راه دانا به نقل از یزدبانو نوشت : کارشناس ارشد آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امروزه در جامعه ما به عنوان یکی از عوامل بروز طلاق مطرح است که تقریباً یکی از دلایل سه‌گانه اولیه طلاق مطرح است دخالت والدین می‌باشد.

 سید محمدرضا قائم محمدی با اشاره به اینکه در حالت طبیعی دلسوزتر از والدین برای هیچ فردی نیست، خاطر نشان کرد: اما متأسفانه گاهی اوقات بعد از شروع زندگی مشترک فرزندان، والدین با همان حس محبت و دلسوزی که نسبت به آن‌ها دارند، باعث جدایی بین زوج‌ها خواهند شد.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد: گاهی در بین مراجعه‌کننده‌ها برای مشاوره افرادی را داشتیم که زوجین برای ادامه دادن به زندگی به تفاهم رسیدند، اما والدین با اصرار نگذاشتند این زندگی تداوم یابد.

وی اثرگذاری عامل دخالت را در جدایی زوجین زیاد عنوان کرد و ادامه داد: می‌توان با رعایت نکاتی توسط زوجین با رعایت احترام و قدردانی از دلسوزی که والدین دارند به دخالت آن‌ها نه گفت.

قائم محمدی در مورد فن‌های لازم برای جلوگیری از دخالت والدین در زندگی اذعان کرد: احترام گذاشتن به والدین همسر یک ضرورت است و از جمله وظایف زوجین می‌باشد؛ اما فقط احترام و نه اینکه این احترام بابی باشد برای دخالت.

وی افزود: باید این مسئله را یادآوری کنیم که خانواده همسر فرزند خود را پرورش داده، تربیت کرده‌اند و وی را به ما تقدیم کرده‌اند؛ پس احترام به ایشان ضرورت دارد.

کارشناس ارشد آسیب‌های اجتماعی «در میان نگذاشتن امورات خاص زندگی با والدین» را از موارد لازم برای جلوگیری از دخالت والدین لازم عنوان کرد و گفت: به خاطر عمق اثرگذاری مواردی چون بگومگو و... بر ذهن والدین نباید اتفاق‌های این‌چنینی را با آن‌ها در میان بگذاریمازاین‌رو نباید به والدین انتقال پیدا کند.

قائم محمدی ادامه داد: زمانی که احساس کردیم اختلاف بین ما ایجاد شده لازم است صادقانه با همسرمان در میان گذاشته و برای حل آن بکوشیم اما درصورتی‌که به خانواده‌ها انتقال یافت باید حل شدن آن را به اطلاع والدین برسانیم تا ضمن ذهنیت منفی از بین برود.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی استان یزد رعایت حد و حدود ارتباط بین افراد با والدینشان ضروری دانست و تصریح کرد: باید هم‌زمان با تشکیل زندگی بدانیم خانواده‌ای مستقل هستیم؛ جایگاه والدین بسیار بالا است اما این بدان معنی نیست که اولویت اول در زندگی آن‌ها باشند؛ یادمان باشد ضمن احترام به والدین اولویت اولمان در زندگی همسر و فرزندانمان باشند.

وی با اشاره به اینکه همسر ما مسئول رفتار والدین و دیگر اقوامش نیست، اذعان کرد: گاهی اوقات اقوام همسرمان حرفی می‌زنند که ما از آن حرف ناراحت می‌شویم و برای تلافی با همسر خود درگیر می‌شویم؛ این اشتباه است. باید بدانیم هرکسی مسئول رفتار خودش می‌باشد؛ نسبت دادن رفتار فردی از خانواده همسر به وی غلط است.

قائم محمدی ادامه داد: بعضی وقت‌ها توصیه‌ای برای زندگی‌مان از سوی دیگر افراد می‌شود، لازم است توصیه‌های دیگران برای زندگی شخصی را تحلیل کرده و در صورت مفید بودن برای زندگی از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مشورت خوب است؛ اما مشورت به معنی تبعیت و تقلید نیست، افزود: هر انسان برای حل مشکلش باید بسته به موقعیت خود راهکارهای پیشنهادی را در صورت مفید بودن به کار بگیرد.

انتهای پیام/ص

دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین دخالت والدین طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق طلاق 

دیدگاه شما

آخرین اخبار