14. فروردين 1396 - 8:40   |   کد مطلب: 16057
کتاب «جوان و بحران هویت» علاوه بر تبیین جلوه های متنوع هویت و ارتباط میان آنها به راه کارهای تکوین و تقویت هر یک نیز اشاره دارد.
معرفی کتاب,هویت گمشده,محمدرضا شرفی,کتاب جوان و بحران هویت,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

هویت گمشده جوانان در کتاب «جوان و بحران هویت»

 
هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده
 
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : «جوان و  بحران هویت» عنوان کتابی به قلم دکتر محمدرضا شرفی است که توسط انتشارات سروش راهی بازار کتاب شده است.
در توضیح این کتاب می توان گفت: بخش قابل توجهی از افسردگی ها، احساس پوچی، درون تهی شدن ها و روزمرگی ها نتیجه منطقی بی هویتی است. هویت، تعیین کننده جایگاه، منزلت و مرتبت انسان است و پیوندها و ارتباطات او و جهان خارج را در بر می گیرد. هویت؛ نقش ها، وظایف و مسئولیت های هر کسی را در قبال خود و دیگران معین می کند و توقعات و نسبت خود با گذشته، حال و آینده را مشخص می سازد.
بنابراین هویت جلوه های متعدد دارد: هویت فردی (شخصی)، هویت خانوادگی، هویت ملی، هویت دینی، هویت اجتماعی، هویت فرهنگی و هویت مدنی و هر یک از این مقولات فصلی از کتاب دکتر شرفی را شامل می شود. محور بحث هویت نیز جوانان اند و مطالب با تأکید بر ویژگی ها، نیازها و گرایش های نسل جوان تنظیم شده است.
شایان ذکر است؛ مولف در این کتاب سعی کرده که علاوه بر تبیین جلوه های متنوع هویت به ارتباط میان آنها نیز اشاره کند و راه کارهای تکوین و تقویت هر یک را پیشنهاد نماید. از سوی دیگر چون محور بحث هویت، جوانان می باشند مطالب با تأکید بر ویژگی ها، نیازها و گرایش های نسل جوان تنظیم گردیده و در موارد ضرورت به گروه های سنّی دیگر نظیر نوجوانان و یا بزرگسالان به طور مشخص اشاره شده است. 
 

انتهای پیام/ص
 
هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده هویت گمشده جوانان و بحران هویت جوانان و بحران هویت جوانان و بحران هویت جوانان و بحران هویت جوانان و بحران هویت جوانان و بحران هویت جوانان و بحران هویت

دیدگاه شما

آخرین اخبار