16. فروردين 1396 - 20:07   |   کد مطلب: 16100
اصلانی با اشاره به شعار سال جدید گفت: هرچند که پیش از این در سازمان بسیج فعالیت هایی آغاز شده بود اما در سال جدید حمایت از اشتغال خانگی جزو اولویت های برنامه این سازمان قرار گرفته است تا با آموزش و توانمندسازی خانم های جوان، جامعه را از استعداد و توانمندی آنان بهره مند سازد.
سازمان بسیج,بسیج جامعه زنان,مینو اصلانی,حمایت از اشتغال خانگی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

حمایت از اشتغال خانگی از اولویت های سازمان بسیج در سال جدید

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری بسیج : مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، ضمن تبریک سال جدید به تمام بسیجیان ولایت مدار کشور گفت: تقارن بهار فاطمی با ماه رجب المرجب که یک از ماه های بسیار معنوی که پر از دعاهایی است که انسان را به خدا نزدیک می کند و در واقع ماه خودسازی و آماده سازی برای لیالی قدر است را گرامی می داریم و امیداوریم این تقارن زمینه معنوی تر شدن جامعه را فراهم کند.

وی افزود: سال جدید، سال بسیار مهمی است و با شعاری که مهمترین مسائل کشور را مورد نظر قرار داده است و مقام معظم رهبری با درایت و تدبیر بسیار عمیق خود به آن توجه کردند، بحث تولید و اشتغال است که ذیل اقتصاد مقاومتی تعریف می شود و به عنوان شعار سال انتخاب شده است.

اصلانی ادامه داد: قطعا یکی از موضوعاتی که جامعه را فعال، پویا، زنده و با نشاط نگه می دارد، بحث اشتغال و مخصوصا اشتغال جوانان است که امیدهای آینده کشور هستند و توان و استعداد خدادادی را برای پیشرفت کشور دارند اما باید این زمینه فراهم شود که مسئولین و دست اندرکاران در فراهم کردن این شرایط وظایف سنگین و مهمی دارند.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال به منزله ی تصدی گری بیشتر دولت نیست، بلکه دولت موظف است که زمینه اشتغال خودجوش و مردمی را فراهم کند و امروز جوانان با استعدادی داریم که اگر مورد حمایت قرار گیرند، می توانند شرکت های دانش بنیان را پایه گذاری کنند و بسیاری از مسائل اشتغال حل شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه اعتمادسازی مردم برای سرمایه گذاری در کشور باید جزو اولویت های اقتصادی باشد نیز گفت: در بحث ایجاد اشتغال، یک هدایت کلان، زمینه سازی و آموزش برای اشتغال مردمی نیاز است و باید این اعتماد برای مردم صورت گیرد تا آن ها سرمایه ها را هرچند کوچک باشد به کار گیرند که در سایه آن زمینه اشتغال فراهم شود.

وی افزود: باید باور توانمندی داخلی و تکیه بر روحیه انقلابی بدون اتکا به خارج در مسئولین ایجاد شود زیرا مدت زیادی سررشته بسیاری از امور مخصوصا مسائل اقتصادی به برجامی گره خورد که از اول هم معلوم بود آمریکا به هیچ وجه به تعهداتش پایبند نیست و امروز با این بدعهدی و بدپیمانی نشان داد که به تعهدات خود پایبند نیست، لازم است که مسئولین توانمندی داخلی را تقویت کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: امروز زمان آن فرا رسیده است که مسئولین و دولت مردان نگاه خود را به توانمندی داخلی برگردانند و به سرمایه گذاری تولید برگردند و کمک کنند که کارخانه ها از این رکود بیرون بیایند و از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند چراکه متاسفانه هر روز در یک نقطه از کشور کارخانه تعطیل می شود و خانواده ها با مشکلات معیشتی وارد می شوند و در این مسیر روحیه کار و تولید تضعیف می شود.

وی ادامه داد: به نظر می آید که با عملی کردن این شعار بسیار مهم که مقام معظم رهبری برای سال 96 تعیین کردند، اگر قدم های موثر برداشته شود قطعا ما می توانیم از این مرحله بحرانی که واقعا بیکاری خانواده ها را آزار می دهد و دغدغه آن ها شده و توان جوانان به هدر می رود، عبور کنیم.

هر پایگاه یک اشتغال بومی

اصلانی در ادامه به فعالیت های سازمان بسیج زنان کشور اشاره کرد و گفت: هرچند که پیش از این در سازمان بسیج فعالیت هایی آغاز شده بود اما در سال جدید حمایت از اشتغال خانگی جزو اولویت های برنامه این سازمان قرار گرفته است تا با آموزش و توانمندسازی خانم های جوان، جامعه را از استعداد و توانمندی آنان بهره مند سازد.

وی ادامه داد: در زمینه تولیدات خانگی نیز بناست هر پایگاه مقاومت بسیج، در یک زمینه ی خاص که مورد نیاز مردم محله است فعال شود و هر پایگاه یک اشتغال بومی را آغاز کند و این سازمان نیز مسئولیت مشاوره ی اقتصادی را انجام خواهد داد و آمادگی برگزاری دوره های توانمندسازی بانوان بسیجی را دارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: یکی از هدف گذاری های اصلی ما در سال جدید، بحث اشتغال خانگی و تولیدات ملی خواهد بود و هر پایگاه مقاومت یک اشتغال خانگی را رقم خواهد زد و نسبت به آموزش و توانمندسازی بانوان حول محور مسجد اقدام خواهد شد زیرا بهترین راه برطرف کردن مشکلات جامعه، فعالیت حول محور مسجد و بهره گیری از فضای معنوی آن است و باید زمینه همکاری وزارت خانه های زیربط در سطح مساجد و نخبگان فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی بانوان در اینترنت به عنوان یکی از اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال زایی نیز گفت: در یکی از استان های کشور با حضور بانوان تحصیل کرده این دوره برگزار می شود و افراد دوره دیده به تولیداتی در فضای مجازی خواهند پرداخت، همچنین در زمینه کشاورزی شهری نیز دوره آموزشی ای در نظر گرفته شده است که در سال جدید به اجرا در می آید.

اصلانی در پایان نیز گفت: بسیج اقشار در این زمینه ظرفیت بالایی دارد و اگر طرح های زیادی که در خصوص اقتصاد مقاومتی است، مورد حمایت هرچند مختصر قرار گیرد و اراده جدی برای اجرایی شدن آن باشد، خود مردم آن را به مرحله اجرا می رسانند زیرا مردم نشان دادند که این توانمندی را دارند و شعار ما می توانیم را باور دارند.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار