20. فروردين 1396 - 8:50   |   کد مطلب: 16145
مدیر گروه بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:
افزایش طلاق و شیوع افسردگی در بین زنان و کودکان طلاق
زنان از طلاق بیشتر آسیب مى‌بینند و پس از آن دچار محدودیت‌های بسیاری مى‌شوند، به عنوان مثال زن ارتباطش باید با مردهای همسردار دارای ملاحظاتی باشد و یا اینکه زنان فامیل نسبت به رفتار همسرانشان با زنان مطلقه حساس می‌شوند و یا برای هرگونه رفتار با مردان مثل عموی فرزندش باید به همسایگان و مردم توضیح دهند و مشکلات زیادی برای زنان مطلقه ایجاد می‌شود.
افسردگی,علائم افسردگی,عوارض افسردگی,طلاق,کودکان طلاق,آسیب های اجتماعی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

افزایش طلاق و شیوع افسردگی در بین زنان و کودکان طلاق

 
افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی زنان و کودکان طلاق زنان و کودکان طلاق زنان و کودکان طلاق زنان و کودکان طلاق زنان و کودکان طلاق زنان و کودکان طلاق زنان و کودکان طلاق زنان و کودکان طلاق 
 
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : علی اصغرنژاد فرید مدیر گروه بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص در نشست خبرى که به مناسبت روز جهانى بهداشت در دانشکده سلامت روان و علوم شناختى دانشگاه علوم پزشکى ایران برگزار شد، در خصوص عوارض افسردگی اظهار داشت: افسردگی عملکرد فرد را مختل می کند، همچنین همنشینی و ارتباط با فرد افسرده احساس درماندگی را در طرف مقابل القا می‌‌کند.

وی ادامه داد: تنش به ۲ دسته سالم و ناسالم طبقه بندی می‌شود که اعتیاد به الکل و خیانت‌های زناشویی از جمله تنش‌های ناسالم در جوامع است.

مدیر گروه بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه پرخوری یکی از عوارض افسردگی محسوب می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه در حوزه روابط بین فردی، هر شخصی خودش را سالم پنداشته و تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازد که این دیدگاه باید اصلاح شود.

اصغرنژاد فرید یادآور شد: در یک بررسی انجام شده بین ۲ گروه مبتلا به افسردگی نشان داده شده که ورزش‌های هوازی و غیر هوازی نیز اثربخشی معادل مصرف دارو در کنترل علایم افسردگی را داشته است، افزون بر اینکه ورزش احتمال عود افسردگی را در اشخاصی که دچار این عارضه بوده‌اند، کاهش می‌دهد. 

  اصغرنژاد با بیان اینکه بر خلاف شایعه‌ها در فضاى مجازى و برخی خبر‌ها درباره اینکه ایران دومین کشوره افسرده دنیا است، عنوان کرد: این موضوع به هیچ عنوان براساس مراجع و علمى و داده‌های ما صحیح نیست البته شاید آنچنان هم کشور شادی نباشیم، ولی اینکه دومین کشور افسرده باشیم اصلا درست نیست. 

وی افزود: بسیارى از افراد افسرده باید برای کاهش این عارضه از ظرفیت‌های خود استفاده کنند، مهم این است که مردم بدانند چگونه در زمینه سلامت روان از خود مراقبت، زیرا مشکلات و متعاقب آن افسردگی همیشه و در تمام دنیا وجود دارد و نمی‌توان مطلقا صفر شود.

مدیر گروه بهداشت دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان در پاسخ به سوالى مبنى بر افزایش طلاق و شیوع افسردگى، عنوان کرد: طلاق یک راه‌حل و انتخاب بین بد و بدتر است و باید در این زمینه به افرادی که طلاق می‌گیرند مشاوره داده شود زیرا این موضوع احساس ناایمنی براى فرد ایجاد مى‌کند.

وى افزود: زنان از طلاق بیشتر آسیب مى‌بینند و پس از آن دچار محدودیت‌های بسیاری مى‌شوند، به عنوان مثال زن ارتباطش باید با مردهای همسردار دارای ملاحظاتی باشد و یا اینکه زنان فامیل نسبت به رفتار همسرانشان با زنان مطلقه حساس می‌شوند و یا برای هرگونه رفتار با مردان مثل عموی فرزندش باید به همسایگان و مردم توضیح دهند و مشکلات زیادی برای زنان مطلقه ایجاد می‌شود.

اصغرنژاد عنوان کرد: زنان در صورت انجام قتل بیشتر شوهر خود را می‌کشند، دلیل آن نیز در بیشتر موارد طلاق است همچنین ٩٠ درصد کودکانى که به دلیل ارتکاب جرم در کانون اصلاح و تربیت نگهدارى مى‌شوند، فرزندان طلاق هستند.

وی تصریح کرد: در مباحث اقتصادی در برخی مواقعی چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نیست، ولی درخواست ما روانپزشکان از مسئولان کشور این است که اگر قیمتی افزایش پیدا مى‌کند قبل از آن مردم را از این افزایش قیمت مطلع کنند، زیرا افزایش قیمت‌ها با بی‌اطلاعی استرس و در ادامه افسردگی را به دنبال دارد.

 
در ادامه این مراسم نادره معماریان متخصص پزشکی اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه سلامت روان و علوم شناختی تاکید کرد: تاکنون کتب بسیاری در حوزه سلامت معنوی توسط روان شناسان و روانپزشکان نوشته شده است‌.
 
معماریان معنویت را یک ابزار و مهارت پیشگیرانه برای مقابله با افسرگی عنوان کرد و گفت: در بخش معنویت مفاهیمی چون خودآگاهی (شناخت بهتر خود انسان)، توکل، صبر و نیایش و ارتباط با خالق جهان هستی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
انتهای پیام/ص
افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افسردگی افزایش طلاق افزایش طلاق افزایش طلاق افزایش طلاق افزایش طلاق افزایش طلاق افزایش طلاق افزایش طلاق افزایش طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق کودکان طلاق عوارض افسردگی عوارض افسردگی عوارض افسردگی عوارض افسردگی عوارض افسردگی عوارض افسردگی عوارض افسردگی عوارض افسردگی عوارض افسردگی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار