6. ارديبهشت 1399 - 10:15   |   کد مطلب: 7370
یک روانشناس با بیان اینکه افسردگی در زنان بیشتر از مردان شایع است، گفت: افسردگی قابل درمان است ولی رویداهای ناگوار زندگی ممکن است دوباره آن را به زندگی فرد بر گرداند.
افسردگی رایج ترین اختلال روانی در جهان/ 18 تا 25 ساله ها مراقب باشند!

 به گزارش شبنم ها، داود کشاورز کارشناس ارشد، روانشناس مرکز مشاوره شمیم  در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به اینکه  اختلال افسردگی رایج ترین مشکل در کشور ایران و دیگر کشورها است، گفت: اخیراً افسردگی که نوعی از اختلال روانی است، متاسفانه در کشور ایران رو به افزایش است.

وی افزود: اگر از  متولدین  بعد از سال 1990 باشید، می‌‌بینید که  افراد ده برابر، بیشتر از پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های شما احتمال دارد با افسردگی روبرو شوند.

این روانشناس، افسردگی را سرماخوردگی بیماری روانی دانست و گفت: نشانه‌های رفتاری افسردگی همچون بد شدن  یا هیجانی شدن خلقیات، نشانه‌های فکری یا ناشناختی، انگیزه‌ای، جسمانی یا ظنینی در افراد است .

کشاورز متذکر شد: لازم نیست تمام موارد نام برده در یک فرد دیده شود ولی هرچه نشانه‌ها در یک فرد بیشتر باشد احتمال تشخیص افسردگی در فرد بیشتر است.این روانشناس وی  غم یا غمگینی در افراد را مهمترین نشانه‌های هیجانی بودن در افسردگی دانست و  گفت: ممکن است فرد به علت آن غمی که در دل دارد در تمامی ساعت بیداری زندگیش  شروع به گریه کند و این گونه افراد صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوند حالت خوبی با خود ندارند.

وی با ذکر اینکه فرد افسرده، دائم به صورت منفی در مورد خود فکر می‌کنداظهار داشت: افکار منفی وی موجب می‌شود نظر او نسبت به خودش و آینده‌ایکه در پیش دارد منفی شود و این گونه افراد با عزت نفس بسیارپایین روبرو هستند از طرفی فرد افسرده  در خودش باور دارد که  مسئول شکست درزندگی‌اش است و احساس گناه می‌کند، دایم خودش را تحقیر و  سرزنش می کند.

کشاورز با بیان اینکه افسردگی  در زنان دو برابر مردان است، اظهار داشت: در کل جهان، زنان دو برابر مردان در معرض خطر به افسردگی هستند، در تحقیقاتی که در ایالات متحده آمریکا که دربین 8 مورد افسردگی  انجام شده  است نشان  می دهد که 7 مورد موجب می شودکه زنان بیشتر از مردان در تلف شدن  مسیر افسردگی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دامنه افسردگی بیشتر در سنین 18 تا 25 سال است، تصریح کرد: ولی افسردگی می‌تواند از همان دوران کودکی  با افراد همراه و  تا دوران سالخوردگی یا حتی تا دم مرگ پیش برود !

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار