3. ارديبهشت 1396 - 21:15   |   کد مطلب: 16387
معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد
افزایش وزن و چاقی زنگ خطری برای دانش‌آموزان همدانی
معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۳۸ درصد از کودکان و دانش‌آموزان دچار افزایش وزن و چاقی هستند گفت:‌ آموزش‌ وپرورش ‌وقت تحرک بیشتری را برای فعالیت‌های جسمی دانش‌آموزان در نظر بگیر‌د.
دانش آموزان همدانی,افزایش وزن,چاقی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : جلال‌الدین امیری بعد ازظهر امروز در بازدید از دبستان صابریان رنجبر به عنوان مدرسه مروج سلامت همدان، اظهار داشت: مجموعه بهداشت استان همدان نگاه مثبت و نزدیکی به آموزش‌وپرورش دارد و تعامل خوبی در بین این دو بخش حاکم است.

وی با اشاره به اینکه بی‌نظیرترین رابطه بین آموزش‌ و پرورش و معاونت بهداشتی در سطح کشور در استان همدان وجود دارد، گفت: با تشکیل جلسه‌ای در وزارتخانه برای برنامه‌های دندان‌پزشکی هدف‌گذاری بسیاری از استان‌ها برای اجرای وارنیش فلوراید 60 الی 70 درصد بود اما در استان همدان این هدف‌گذاری به صورت صددرصد محقق شد.

امیری با بیان اینکه دانش‌آموزان نسلی هستند که می‌توانند در آینده سرنوشت جامعه را تغییر دهند و درعین‌حال که در سن آسیب‌پذیری هستند، می‌توانند توانایی‌های متعددی را کسب کنند، افزود: یکی از گروه‌های هدف ما دانش‌آموزان هستند که به صرف وقت و هزینه در این زمینه افتخار می‌کنیم.

وی درباره ارجاع دانش‌آموزان به آزمایشگاه‌ها و اجرای آزمایش‌های کم‌خونی، ادرار و تیروئید، اظهار داشت:خواسته ما این است که این طرح به صورت گسترده اجرا شود که آماده همکاری در این زمینه هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه زنگ خطری به دلیل کم‌تحرکی کودکان، زندگی‌های مدرن امروزی و بازی‌های کامپیوتری به صدا درآمده است، بیان کرد: 38 درصد از کودکان و دانش‌آموزان دچار افزایش وزن و چاقی هستند و خواسته ما از آموزش‌ وپرورش این است که وقت تحرک بیشتری را برای فعالیت‌های جسمی دانش‌آموزان در نظر بگیرند.

امیری درباره برنامه کلی استقرار مراقبین سلامت در مناطق شهری که از سال گذشته در حال اجرا است، عنوان کرد: در مناطق شهری مراقبین سلامت برای معاینات افراد مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بسته‌های خدمتی سلامت برای کودکان و مادران بود، اظهار داشت: امروز به دلیل افزایش بیماری‌های غیر واگیر نظیر سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌ها بسته‌های خدمتی برای تمام گروهای سنی در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، تصریح کرد: باید برای این مشکلات به راه‌هایی بیندیشیم و تمامی گروه‌های سنی را مورد معاینه قرار داده و آزمایش‌های لازم را انجام دهیم که در صورت لزوم فرد در مراکز درمانی به صورت رایگان مورد مراقبت قرار گیرد.

امیری افزود: در مرحله اول دانش‌آموزان، مربیان و خانواده‌های آن‌ها با پر کردن فرم مورد نظر در مدرسه زیر نظر مراقبت‌های ما قرار می‌گیرند و خانواده‌ها برای انجام معاینات پزشکی به مراکز درمانی دعوت می‌شوند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار