4. ارديبهشت 1396 - 20:14   |   کد مطلب: 16405
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در امور بانوان:
بانوان جامعه برای تحقق شعار «زندگی سالم و با نشاط» تلاش کنند
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در امور بانوان بر لزوم هر چه بیشتر مشارکت بانوان برای تحقق شعار «زندگی سالم با نشاط و امید» تأکید کرد.
دانشگاه علوم پزشکی همدان,زندگی سالم و با نشاط,بانوان همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس :  شهره علی‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره با تعریف ارائه شده توسط شهید مطهری در مورد شادی گفت: طبق این تعریف سرور، حالت خوش و لذت‌بخشی است که از علم و اطلاع به اینکه یکی از اهداف و آرزو انجام‌یافته یا انجام خواهد یافت، به انسان دست می‌دهد و غم و اندوه، حالت ناگوار دردناکی است که از اطلاع بر انجام نشدن یکی از هدف‌ها و آرزوها به انسان دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دنیای پراضطراب و پرتلاطم امروز آرامش نعمتی است که همگان آرزوی آن را دارند؛ گفت: یکی از نیازهای اساسی انسان شادزیستن است که در پرتو آن با رسیدن به تعادل روحی خود و جامعه‌اش را به سلامت و پویایی رهنمون می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه انسان به طور فطری از غم گریزان و به سوی شادی در حرکت است، گفت: شادی و نشاط نه تنها بر روح و روان انسان بلکه بر جسم نیز تاثیر  می‌گذارد، ضمن اینکه از نگاه اجتماعی نیز شادمانی قلب‌ها را به یکدیگر نزدیک و ترس، نگرانی، ناکامی و بدگمانی را بی اثر می‌کند.

وی شاد بودن را یکی از نیازهای اساسی و تاثیرگذار در زندگی آدمی دانست که پیشوایان دین توجه ویژه‌ای به آن داشتند به همین دلیل خود نیز با چهره‌ای گشاده با مردم برخورد می‌کنند.

علیمحمدی با اشاره به اینکه بزرگان دین در تقسیم‌بندی ساعت‌های روزانه جایگاه ویژه‌ای برای شادی و تفریح در نظر می‌گرفتند گفت: امام رضا‌(ع) در این باره می‌‌فرماید «بکوشید اوقات شبانه‌روز شما چهار بخش باشد، ساعتی برای عبادت، ساعتی برای تامین معاش؛ ساعتی برای معاشرت با برادران مورد اعتماد و ساعتی را هم به تفریحات و لذت‌ها اختصاص دهید».

وی خاطر‌نشان کرد: حضرت علی‌(ع) از شادی و نشاط به عنوان فرصت تعبیر می‌کند و می‌فرمایند «مواقع شادمانی، فرصت است» همچنین آن حضرت حتی برای زمان‌هایی که غم و اندوه به طور طبیعی به سراغ انسان می‌آید، سفارش می‌کند که گشاده‌رو باشیم، چنانکه می‌فرماید «شادی مومن در چهره‌اش و اندوهش در دلش است».

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار