27. خرداد 1396 - 16:39   |   کد مطلب: 17251
رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو پسر بچه 11 ساله‌ای در همدان خبر داد.
اهدای عضو,مرگ مغزی,همدان,گاز منوکسید کربن,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : دکتر مجید حمیدی اظهار کرد: روز پنجشنبه اعضای یک پسر بچه 11 ساله با نام «محمدمهدی» که در آتش‌سوزی چند روز گذشته مجتمع مسکونی خیابان تختی شهر همدان دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکرین و سپس مرگ مغزی شده بود، به چندین بیمار نیازمند زندگی دوباره دادبخشید.

وی افزود: در هفته گذشته محمدمهدی دومین نوجوان مرگ مغزی بود که با اهدای اعضای بدن او چند بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات یافتند.

حمیدی بیان کرد: پدر این نوجوان 11 ساله که متأسفانه در جریان آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در خیابان تختی 7 نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده بود، اعضای بدن هشتمین عضو خانواده را برای نجات بیماران نیازمند اهدا کرد.

وی ادامه داد: پیکر محمدمهدی که در این حادثه به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن دچار مرگ مغزی شده بود، پس از رضایت پدر به بیمارستان سینای تهران انتقال یافت سپس اعضای بدن او به بیماران در نوبت اهدای عضو، پیوند زده شد.

حمیدی با اشاره به اینکه محمدمهدی دارای گروه خونی AB بود، تصریح کرد: کبد به همراه 2 کلیه این نوجوان اهدا شده و به علت کمیاب بودن افراد نیازمند به دریچه قلبی با گروه خونی AB ، دریچه قلبی این پسر نگهداری می‌شود تا در صورت نیاز اهدا شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار