1. تير 1396 - 11:34   |   کد مطلب: 17319
مسئول اردوهای راهیان نور دانشجویی همدان عنوان کرد: امام خمینی (ره ) روز قدس را در قلب تاریخ وضع کردند تا به جهانیان ثابت کنند مسئله فلسطین مردمی ترین و فراگیرترین موضوعی است که به همه مسلمانان جهان مربوط است.
روز جهانی قدس

به شبنم همدان، 

از زمان اِشغال فلسطین در سال 1948 این مساله همواره مورد توجه عالمان دینی و شیعیان جهان قرار گرفت  و همه مسلمین به دنبال یافتن راه حلی برای این مشکل بودند .

امام خمینی (ره ) یکی از محورهای مبارزاتی خود را ازادی فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر اسرائیل معرفی کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی تعطیل و سفارت آن در اختیار فلسطینی ها قرار گرفت .و در روز 16 مرداد سال 1358 مصادف با 13 رمضان سال 1399هجری قمری با صدور پیامی از سوی امام خمینی (ره)  آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس نام گرفت .

به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان و گرامیداشت  روز جهانی قدس گفتگویی با حجت الاسلام والمسلمین ابوذر طالبی مسئول راهیان نور در بخش دانشجویی، انجام دادیم.

 

روز قدس روز اسلام و روز رسول اکرم است

حجت الاسلام والمسلمین در خصوص اهمیت روز جهانی قدس اظهار داشت : روز قدس روز مقابله مستضعفین جهان  علیه مستکبربن است . به فرموده امام خمینی (ره )" روز قدس فقط روز فلسطین نیست روز حکومت اسلامی است .روزی که باید در سراسر کشورها  بیرق جمهوری اسلامی افراشته شود .روزی که به باید ابر قدرت ها فهماند دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند .من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص)می دانم روزی که باید تمام قوایمان را مجهز کنیم و مسلمانان از آن انزوایی که آنها را درذ خود کشانده بودند خارج  شوند و با تمام قدرت و قوت درمقابل اجانب بایستند .

 

اهمیت بیت المقدس در کلام حضرت علی (ع)

ابوذر طالبی در ارتباط با اهمیت بیت المقدس خاطر نشان کرد :حضرت علی (ع)فرمودند : چهار بنا در روی زمین از کاخهای بهشتی است :مسجد الحرام ,مسجد رسول اکرم  (ص),مسجد بیت المقدس و مسجد کوفه .همچنین حضرت علی (ع) در روایت دیگری می فرماید :یک نماز در بیت المقدس معادل هزار نماز است .(النهایه ,شیخ طوسی صفحه 108) همچنین در اهمیت بیت المقدس همین بس که بیت المقدس قبله گاه اول مسلمین است .

 

جنایت های اسرائیل در طول تاریخ بی سابقه است

طالبی اذعان داشت :اساسی ترین ریشه بحران خاور میانه مسئله فلسطین است که رژیم جعلی اسرائیل از سال 1948 تا کنون فلسطین و کشورهای همجوار آن را مود حمله قرار داده است و باعث ایجاد ناآرامی و تنش در خاورمیانه شده است.   بیش از 7 دهه از اشغال فلسطین توسط رژیم منحوس اسرائیلی می گذرد. در این منطقه سال ها مسلمانان توسط صهیونیست ها به خاک و خون کشیده شده اند. جنایت هایی انجام دادند  که بشریت در طول تاریخ سراغ ندارد.

وی افزود:   جنایت حکام خودکامه به مسلمانان فلسطین محدود نمی شود بلکه مستکبرین جهان بی گناهان یمن ,عراق ,سوریه ,الجزایر ,بحرین و.....را نیز به خاک و خون می کشند. فلسطین و کشورهایی همچون یمن ,بحرین  و....از جمله کشورهایی هستند که حقوق بشر به صورت شبانه روزی در آنها نقض و ضایع می شود .هر جنگ وفتنه ای که در جهان صورت می گیرد تحت نظر لابی های امریکایی و هم پیمانان صهیونیستی و سعودی  آنان است. دوران سعه صدر مسلمانان جهان به سر آمده است هر آن رژیم اشغالگر اسرائیل از خروش بغض های فرو خورده مردم جهان هراس دارد  .

اهمیت روز جهانی قدس

حجت الاسلام و المسلمین طالبی درباره اهمیت روز قدس اظهار داشت :دین اسلام اهمیت فراوانی به دفاع از مظلوم داده است و روز قدس برای حمایت و دفاع از مظلومین جهان است. پیامبر اکرم (ص)فرمودند:اگر مسلمانی صدای یاری خواستن مسلمانی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست .امام خمینی (ره ) روز قدس را در قلب تاریخ وضع کردند تا به جهانیان ثابت کنند مسئله فلسطین مردمی ترین و فراگیرترین موضوعی است که به همه مسلمانان جهان مربوط است. در روز قدس مردم فلسطین احساس می کنند مردم دنیا پشت سر آنها ایستاده اند .در روز قدس مردم مسلمان علیه مستکبرین می خروشند و به آنان می فهمانند باید اِشغال را متوقف کند .روز قدس روز سرافرازی مسلمانان و انقلاب اسلامی است .روز قدس روز حفظ امنیت کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی است .

سکوت رسانه های دنیا در برابر کشتار مردم فلسطین

وی اضافه کرد : زمانی که دیوار حایل کشیده شد و مردم مظلوم فلسطین در کشور خود زندانی شدند و روزانه رسانه ها شاهد کشتار مردم مظلوم فلسطین هستند اما سکوت اختیار می کنند. آمریکا تسهیلات و تجهیزات کشتار جمعی را در اختیار رژیم جعلی صهیونیست قرار می دهد و انها را مجهز به بمب های هسته ای علیه مردم بی دفاع فلسطین و یمن  می کند. مردم مظلوم فلسطین و یمن و... به  کدام مرجع حقوق بشر  برای احقاق خود می توانند  مراجعه کنند در حالی که دنیا حامیان تروریست را مراجع حقوق بشر می نامد و حامیان  مسلمانان مظلوم فلسطین را تروریست می نامند .

 

انتهای پیام /

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار