24. تير 1396 - 9:14   |   کد مطلب: 17649
در نماز جمعه همدان مطرح شد:
بانک ها در احقاق حقوق مردم ظلم می کنند
نماینده ولی فقیه اشاره کرد :اقتصاد سالم بر مبنای این است که نه شما به کسی ظلم کنید نه کسی به شما ظلم کند اما در جامعه اسلامی بانک ها در احقاق حقوق مردم ظلم می کنند
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم ها،

آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه 23 تیرماه در حسینیه امام خمینی (ره )اظهار داشت : سلامت و بیماری مختص جانداران نیست به عنوان مثال اقتصاد سالم ,اقتصاد بیمار ,اخلاق سالم ,اخلاق کجدار و مریض از شاخه های دیگر بیماری است. 
وی اظهار داشت: هیچ گونه بیماری جسمی انسان را به جهنم نمی برد اما بیماری های  اخلاقی باعث می شوند هزاران سال انسان در جهنم عذاب بکشد. وی افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) می فرماید "دوستان ویژه خداوند در ابتدا عقل را زنده می کنند ".شخصی که عقل درستی ندارد هیچ چیز ندارد. عقل فرمانده افکار است به معنای آنکه هر انچه که در عالم واقعیت رخ داده است توسط فکر صورت گرفته است . یک ساعت فکر کردن به مثابه 70 سال عبادت است .
امام جمعه همدان در خصوص انواع عقل تصریح کرد: عقل بر دو گونه است؛ عقل نظری تشخیص خوب و بد حق و باطل  و عقل عملی دعوت به اجرا است. بعد از تشخیص باید عمل کرد و انجام داد. در برخی افراد عقل نظری حاکم است اما در عقل عملی تنبل هستند و عده ای دیگر در عقل عملی مشارکت می کنند اما در عقل نظری دچار بحران هستند اما در صورتی که عقل نظری و عقل عملی همگام عمل کنند منتج به پیروزی خواهد بود .
خطیب نماز جمعه تصریح کرد :امروزه دنیای علم است اما علم منهای عقل. هر دانشی که بدون عقل باشد باعث ذلت و گمراهی انسان است. امروزه بزرگترین رقم ثروت صرف جنگ و جنگ افزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: ناامن ترین کشور دنیا کشور آمریکا است که دولت آن  توان جمع آوری اسلحه از بین مردم را ندارد. چیزی که در زندگی بشر امروز حاکم نیست عقل است.
خطیب جمعه همدان بیان داشت: پیامبران آمده اند که بشر را به تعقل وادارند اما چرا در دنیای امروز عقل در پس پرده فرو رفته است چون عقل را در چنگال نفس اماره گرفته اند. تمام گناهان ناشی از آزادی نفس اماره است .
نماینده ولی فقیه اشاره کرد :اقتصاد سالم بر مبنای این است که نه شما به کسی ظلم کنید نه کسی به شما ظلم کند  اما در جامعه اسلامی بانک ها در احقاق حقوق مردم ظلم می کنند و مردم نیز   در احقاق حقوق بانک ها  ظلم می کنند در دین روایت شده است که اگر یک فرد غذای حرامی استفاده کند تا چهل روز روح او به انواع بیماری گرفتار می شود .
طه محمدی تاکید کرد: اخلاق سالم سبب می شود تمام اعضای خانواده اهل بهشت باشند. اخلاق سالم در جامعه سبب می شود جامعه رستگار و دولت سالم باشد. در آن جامعه  حق افراد مظلوم را از حلقوم قویترین افراد برمی گیرند و به اصول ارزشی جامعه اهمیت داده می شود . اما اگر در جامعه ای اعمال نفوذ شود و حقوق افراد ضعیف در زیر دست و پا پایمال شود آن جامعه بیمار است .

نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه دوم ابراز داشت :خدا را شاکر هستیم که از تاریخ استفاده از  حمل و نقل ریلی امسال شهرستان همدان از نعمت حمل ونقل ریلی بهره مند شد. انشاءالله این راه آهن تا کشور عراق امتداد پیدا کند .
نماینده ولی فقیه اظهار داشت :در سخنرانی پیش از خطبه محمد نباتی سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات به اهمیت شورای نگهبان اشاره کرد که از منویات  امام خمینی (ره)است وباعث سر افرازی انتخابات ایران در جهان است .
محمدی در خصوص پیروزی های موصل  افزود : امریکا و ترکیه و اروپائیان و حکومت های دست نشانده عربی  چه مقدار هزینه کردند تا داعش پیروز شود  اما به حمد الله حق پیروز شد و موصل آزاد شد. غیر از ولایت فقیه چه کسی می توانست در مقابل دشمن نادان داعش ایستادگی کند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار