13. بهمن 1396 - 14:21   |   کد مطلب: 20644
امام جمعه همدان با بیان اینکه علاوه بر 60 هزار شهید پیش از انقلاب هرکس از ابتدای صدر اسلام به شهادت رسیده در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بوده است، گفت: از این نظر باید بیحالی و بی‌تفاوتی را کنار گذاشته و از انقلاب خود حمایت قاطع کنیم.
نماز جمعه همدان,امام جمعه همدان,خطبه های نمازجمعهshabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه خیلی از ما تاریخچه پیروزی انقلاب را نخوانده‌ایم و اطلاع دقیقی از جریانات آن نداریم، اظهار کرد: به جز شکنجه‌ها و زندانی‌ها، آمارهای مختلفی تا 60 هزار شهید از خرداد 42 ثبت شده و این امر نشان از آن دارد که این نظام به سادگی به دست نیامده است.

وی با اشاره به رواج انواع شکنجه‌ها با برق و اتو در دوران ستمشاهی و سوزاندن پوست و گوشت تا به استخوان برسد، گفت: انقلابیون در سیاه‌چاله‌ها شکنجه‌های سختی را متحمل شدند تا این انقلاب به دست ما برسد.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: پیکر بسیاری از شهدای انقلاب حتی تحویل خانواده‌ها نشد، برای مثال شهدای میدان ژاله را در جایی نامعلوم نیست و نابود کردند.

وی با بیان اینکه علاوه بر 60 هزار شهید پیش از انقلاب هرکس از ابتدای صدر اسلام به شهادت رسیده در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بوده است، تأکید کرد: از این نظر باید بیحالی و بی‌تفاوتی را کنار گذاشته و از انقلاب خود حمایت قاطع کنیم.

آیت‌الله طه‌محمدی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: اگر «تواصوا بالمرحمه» در جامعه رواج یابد بسیاری از مشکلات حل می‌شود چون همگان مشغول لطف و مرحمت در حق یکدیگر می‌شوند.

وی افزود: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید: «وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ» یعنی دین اسلام دین رحمت است و این مرحمت حتی شامل مسلمان، یهودی، دیندار، بی‌دین، با حجاب و بی‌حجاب هم می‌شود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: برخی از ما فقط اسم مسلمان و شیعه را بر خود گذاشته‌ایم و هیچ اهتمامی بر رفع حوائج برادر دینی خود نداریم حتی آن قدر از تعالیم دینی دور شده‌ایم که کسانی به رنج و بیماری اعضای خانواده خود هم اهمیتی نمی‌دهند.

وی با اشاره به تاسیس مجموعه خیرین صیانت از خانواده گفت: در حدیث آمده که اگر کسی بین زن و شوهر دچار اختلاف را اصلاح کند ثواب هزار شهید را می‌برد و این تاکید به آن سبب است که فرزند طلاق بالقوه قابلیت تبدیل به هر ناهنجاری را دارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار