1. شهريور 1396 - 23:27   |   کد مطلب: 18250
معاون صنایع دستی استان همدان؛
برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در همدان
نمایشگاه سراسری صنایع دستی درهمدان برگزار می شود.
نمایشگاه صنایع دستی,همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در همدان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : قاسمی معاون صنایع دستی استان همدان،اظهار داشت: این نمایشگاه برای ما از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که با توجه به آن می‌توان معدل صنایع دستی را دریافت به این معنی که می‌توانیم وضع و حال صنایع دستی، میزان فروش و استقبال از آن و همچنین نوآوری‌هایی که در این حوزه اتفاق افتاده را ببینیم.

قاسمی با اشاره به اینکه سایر جزئیات نمایشگاه در آینده نزدیک اعلام می‌شود بیان کرد: نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور نمایندگانی از سراسر استانهای کشور در بازه زمانی 14 الی 18 شهریور ماه جاری به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون در همدان 36 هزار نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند ضمن اینکه 22 هزار کارگاه صنایع دستی در همدان فعال است که بیشترین آن رد حوزه سفال، منبت و چرم است.

معاون صنایع دستی استان همدان با اشاره به مشکلات در حوزه صنایع دستی بیان کرد: عدم آشنایی تولیدکنندگان صنایع دستی به بازاریابی، فروش و مراکز عرضه از جمله مشکلات اصلی است ضمن اینکه رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی همدان به عنوان هنر باید حفظ و احیا شود.

قاسمی با اشاره به اینکه 150 رشته شناخته شده در صنایع دستی همدان وجود دارد گفت: تعدادی از رشته‌های صنایع دستی به دلیل گذشت زمان کارکرد خود را از دست داده‌اند همانند پالان دوزی و یا حلبی سازی که برای جلوگیری از منسوخ شدن این رشته‌‎ها بریا مستند نگاری آنها اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ص

نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی همدان همدان همدان همدان همدان همدان همدان همدان همدان همدان همدان همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار