2. شهريور 1396 - 8:36   |   کد مطلب: 18255
باید به ترویج ازدواج آسان به عنوان یک ضرورت نگاه کرد و نقش خانواده و مسئولان نیز در ترویج این امر بسیار مهم و تاثیرگذار است.
ازدواج آسان,افزایش سن ازدواج,ازدواج جوانان,سنت های غلط ازدواج,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

نقش خانواده، جامعه و مسئولان در ازدواج آسان/نقض سنت های غلط در ازدواج

ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج 

 

به گزارش شبنم همدان ، طنین یاس، به نقل از زرین خبر نوشت : امروز، یکم ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است، ازدواجی ساده که با ساز و برگی اندک، اما صفا و صمیمیتی بسیار، صورت گرفت و تحسین همگان را بر انگیخت و اسوه ای برای آیندگان شد و این ازدواج مبارک سببی شده تا در تقویم ملی کشورمان، روزی به نام روز ازدواج و آغاز هفته ازدواج نامگذاری شده است.

ازدواج را می توان دوره گذر زندگی هر انسان دانست که در آن انسان از زندگی فردی به زندگی اجتماعی گذر می کند و نقش مهمی در زندگی آدمی داشته و جنبه های مختلفی از زندگی شخصی و اجتماعی یک فرد را در بر می گیرد.

در دین مبین اسلام، ازدواج اهمیت زیادی داشته و رسول گرامی اسلام، ازدواج را عاملی برای کسب روزی معرفی می کنند و در همه ادیان نیز بر امر ازدواج تاکید شده و در تعالیم دینی از آن به عنوان محبوب ترین بنا در نزد خداوند یاد شده است.

با اندکی دقت در آیات وتعالیم الهی می توان به ضرورت فراهم کردن زمینه برای ازدواج جوانان و آسان گرفتن ازدواج در جامعه پی برد، اما آیا چقدر ازدواج های ما آسان بوده و برای آسان گرفتن ازدواج در جامعه تلاش کرده ایم.

امروزه در جامعه ما متاسفانه هستند خانواده هایی که نه تنها ازدواج را آسان نگرفته اند، بلکه کاملا برعکس، ازدواج را سخت گرفته اند و به حای اینکه در راه گسترش ازدواج آسان گام بردارند به جای آن چشم و هم چشمی و مادیات بر آنها فائق آمده و ازدواج آسان را به فراموشی نهاده اند.

متاسفانه امروزه جنبه های نمادین و تشریفاتی ازدواج، بر جنبه های حقیقی و کارکردی آن غالب شده است و برای اصلاح هر خانواده باید به قدر طاقت خود در امر مقابله با تشریفات گام بردارد.

نقش مسئولان در آسان سازی ازدواج

رحمانی، یک کارشناس مسائل اجتماعی در این زمینه معتقد است که گفتمان ازدواج آسان از شعار تا عمل فاصله بسیار دارد و در این زمینه جامعه ای شعار زده شده ایم و  امروزه تسهیل در امر ازدواج جوانان به اصطلاح ازدواج آسان به گفتمان رایج در میان مسؤولان تبدیل شده اما از حرف تا عمل فاصله بسیار است و هنوز هزینه های ازدواج بالاست بطوری که ازدواج آسان به شکل آرمانی آن رواج پیدا نکرده است.

بیشتر جوانان، مشکلات اقتصادی را مانع اصلی ازدواج و تشکیل خانواده می دانند و به همین دلیل سعی می کنند تا آنجا که برایشان مقدور است تن به ازدواج ندهند و بنابراین چنانچه مسئولان دغدغه و مشکلات جوانان اعم از مسکن و اشتغال را حل کرده و با فراهم کردن شرایط زمینه را برای اشتغال آنان مهیا کنند، می تواند تاثیر بسزایی در گسترش ازدواج به ویژه ازدواج آسان در جامعه داشته باشد.

برای ترویج ازدواج آسان در جامعه نیاز به یک فرهنگ سازی است تا خانواده ها متوجه شوند که همه چیز را نمی توان در مادیات خلاصه کرد و اصولاً چیزهای دیگری مهمتر از مادیات در زندگی وجود دارند.

سنت های غلط در ازدواج را باید نقض کرد

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان که در سال های گذشته داشتند، در این زمینه فرمودند: “بعضى از تصورات و سنت‌هاى غلط در مورد ازدواج وجود دارد که اینها دست‌‌وپاگیر است، مانع از رواج ازدواج جوان‌ها است؛ این سنت‌ها را باید عملاً نقض کرد. شما که جوانید، مطالبه‌‌گرید، پرنشاطید، پیشنهادکننده‌‌ى نقض خیلى از عادت‌ها و سنت‌ها هستید، به نظر من این سنت‌هاى غلطى را هم که در زمینه‌‌ى ازدواج وجود دارد، بایستى شماها نقض کنید.”

خانواده ها برای ترویج ازدواج آسان در جامعه تلاش کنند

امام جمعه میاندوآب در این زمینه درخطبه های نماز جمعه گفت: خانواده‌ها باید برای آسان‌سازی ازدواج جوانان گام برداشته و در نظر داشته باشند که مهریه و یا جهیزیه زیاد خوشبختی سبب خوشبختی نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده تصریح کرد: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی جوانان جامعه بوده و همه دست به دست هم دهند تا ازدواج آسان در جامعه شکل گیرد.

ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س)، الگوی یک ازدواج آسان

آری می توان زندگانی و ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان یک ازدواج آسان در جامعه الگو قرار داده و بر اساس دستورات دین اسلام که جوانان را به ازدواج بدون توجه آن‌چنانی به مادیات ترغیب می‌کند، جوانان را به سمت ازدواج آسان سوق داد.

خانواده ها، نگاه خود را عوض کنند

با توجه به شرایطی نیز که امروزه وجود دارد، لازم است تا خانواده‌ها نگاه خود را عوض کرده و آینده جوانان را فدای خوشی امروز خود نکنند و اینگونه نباشد که جوانان از هزینه هایی که توسط خانواده در امر ازدواج متحمل می شوند، هراس داشته و علی رغم اینکه هزینه شروع یک زندگی آبرومندانه را دارند، از ازدواح فراری باشند.

زنگ خطر افزایش سن ازدواج در میان دختران و پسران

از سوی دیگر افزایش سن ازدواج در میان دختران و پسران، یک زنگ خطر و هشدار جدی به مسئولان و برنامه ریزان و خانواده‌ها است، موضوعی که در کنار خود آسیب‌های متعدد اجتماعی و اخلاقی را به همراه دارد.

برخی از کارشناسان اجتماعی اعتقاددارند که مسئولان باید توجه جدی‌تری به تسهیل در امر ازدواج داشته باشند و با ارائه تسهیلات و مشوق‌های کافی، جوانان کشور را به این سنت الهی ترغیب کنند.

با توجه به مسائل عنوان شده، می توان گفت که ازدواج به موقع، یک ضرورت است و جوانان به ازدواج به موقع احتیاج دارند و باید به این امر به عنوان یک ضرورت نگاه کرد که در این زمینه باید ازدواج آسان را در جامعه ترویج کرد که نقش خانواده و مسئولان در آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ص

 

ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان ازدواج آسان سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج سنت های غلط ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج افزایش سن ازدواج 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار