18. شهريور 1396 - 10:32   |   کد مطلب: 18499
خطیب جمعه همدان در نماز سیاسی عبادی جمعه :
عاشورا فرزند غدیر است
خطیب جمعه همدان در نماز سیاسی عبادی جمعه اظهار داشت : عاشورا فرزند غدیر است
نماز جمعه

به گزارش شبنم ها، نماز سیاسی عبادی جمعه در همدان به امامت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نماز عبادی سیاسی نماز جمعه ادر آستانه عید الله اکبر عید سعید غدیر به اهمیت این روز اشاره کرد و اظهار داشت :عید سعید غدیر خم عید امامت و ولایت امیر المومنین (ع)است . حضرت امیر المومنین(ع) می فرمایند :روز عید غدیر روز 18 ذی الحجه روز شیث پیامبر و روز ادریس و یوشع و.......است روز 18 ذی الحجه روزی است که خداوند حضرت ابراهیم را از اتش نجات داد و روز اکمال دین است و روزی است که پوزه شیطان به خاک مالیده شد.

وی افزود: در روز 17 ذی الحجه افرادی که مخالف ولایت حضرت امیر هستند نماز و روزه و اعمال واجب و مستحب خود را می سوزانند کسانی که دشمنی آل علی (ع)  را در پیش گرفته اند  باید بدانند نماز بدون ولایت نماز مورد قبول نیست. روز عید غدیر لباس مشکی نپوشید باید مراسمی که در عید نوروز به جا می اورید بسیار کامل تر در عید غدیر به جا بیاورید روز عید غدیر روز تهنیت و شادی است با خوشرویی و روی گشاده با یکدیگر برخورد نمایید خداوند کسانی که روی گشاده و شاد دارند با رحمت  مورد لطف قرار می دهد و خداوند از یک تخته دُر  برای آنان در بهشت  قصر  می سازد روز عید غدیر روز زینت است و کسی که خود را برای روز غدیر مزین نماید خداوند تمام گناهانش را می بخشد برای تک تک امت خداوند یک فوج ملک می فرستد که برای امت حسنه می نویسند تا عید غدیر سال آینده اگر شعیه تا سال آینده از دنیا برود شهید محسوب می شود و اگر زنده بماند سعید محسوب می شود در  روز عید غدیر هر خانواده شعیه باید در منزل خود عید را برای افراد  خانواده ملموس نماید کسی که در روز عید غدیر یک نفر اطعام کند گویی صد بیست و چهار هزار پیامبر را اطعام کرده است .کسی که در روز عید غدیر به دیدار برادران دینی خود برود 70 نوع نور وارد قبرش می شود .کسانی که در روز عید غدیر بسیار گرم تر و مهربان تر با دیگران برخورد نمایند فشار قبر ندارد و از زمانی که او را در قبر بگذارند تا زمانی که برانگیخته شود 70 هزار ملک به زیارت او می آیند عید غدیر عید الله اکبر است بزرگترین عید خدا است.حضرت علی می فرماید کسانی که در روز عید غدیر جشن می گیرند و اطعام می کنند خداوند 200000هزار برابر به او پاداش می دهد.  اگر یک نفر از ابتدا تا انتهای دنیا همه روزها را روزه بگیرد و شب ها به عبادت بپردازد برابر با روزه روز عید غدیر نمی باشد .
نماینده ولی فقیه اذعان داشت :ما در ارتباط با غدیر هیچ کاری انجام نداده ایم اکثر مردم آگاهی بسیار کمی نسبت به اهمیت واقعه غدیر دارند عاشورا فرزند غدیر است و غدیر پشتوانه عاشورا است حضرت امیر المومنین (ع)می فرماید:اگر در عید غدیر یک نفر را اطعام کنی گویی ده فهام انجام داده ای و هر فهام دویست هزار شهید و پیامبر را شامل می شود. غدیر مورد غفلت  واقع شده است اگر فرماندهی کل قوا به دست حضرت علی (ع)و فرزندانش قرار بگیرد به اندازه سر سوزنی بی عدالتی در حق کسی  انجام نمی شود امروز  بشریت به بلایای مختلفی دچار می شود که همگی ناشی از رهبران ناسالم جوامع است, بیش از هفتاد سال است فلسطین در زیر چکمه های رژیم اشغالگر   له می شود. مسلمانان در میانمار و یمن به خاک وخون کشیده می شوند هنگامی که اوضاع جهان را به خوبی مورد بررسی قرار می دهیم متوجه می شویم همگی از رهبران ناسالم رنج می برند رهبر و سکاندار سالم جامعه را به سوی سعادت راهنمایی می کند. 

خطیب نماز جمعه همدان در خطبه دوم اظهار داشت :صد هزار مسلمان در وضعیتی فجیع در میانمار به قتل می رسند و رژیم اشغالگر قدس در انجا نیز دستی بر اتش دارد اگر رهبران کشورهای خود فروخته در مقابل اسرائیل و زور و زر امریکا می ایستادند فجایع میانمار و یمن واقع نمی شد کشور امریکا از طریق تروریست سعی می کند سیطره خود را در خاورمیانه افزایش دهد .
انتهای پیام / 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار