10. بهمن 1393 - 17:55   |   کد مطلب: 4717
نماينده ولی فقيه در استان وامام جمعه همدان:
اسلام نگرش به زن را تغيير داد
حلقه مفقوده امروز عالم ،قدر نشناسي است، قدر زنان در عالم شناخته نشده است در حالي كه ارزش وجودي يك زن با تقوا بسيار بالاست.
 اسلام نگرش به زن را تغيير داد.

 به گزارش شبنم ها ، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه ارزش وجودي هر فردی به تقواست گفت:خير دنيا و آخرت بر اساس احاديث براي يك مومن داشتن همسری مومن است.

وی افزود :برخي از مردان به واسطه  همسران خوب خود به عالی‌ترین درجه انسانيت می‌رسند واين موضوع برعكس نيز صادق است.

وی اذعان داشت:  هر اندازه ايمان افراد بيشتر باشد به همان اندازه  نصايح ائمه اطهار را بيشتر با جان دل قبول كرده ودر زندگي به كار می‌برند.

آيت الله محمدی  ادامه داد: هم اكنون در جهان از هر چهار زن يك نفر مورد خشونت قرار می‌گیرد، هر اندازه به ايمان مردان افزوده شده حرمت زنان را بيشتر نگاه می‌دارند.

وي با اشاره به اينكه موجوديت زنان برگرفته از وجود رحماني خداي متعال است، بيان داشت: غرب در حق زنان ظلم فاحشي كرده است، در حالي كه پيامبر مسيحيان ازدواج را حرام نكرده، قوانين كليسا اجازه ازدواج را نمی‌دهد و بر اساس اعتراف واتيكان  بسياري از  روحانيون كليسا به فسق و فجور كشيده شده‌اند.

  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: داعش در سوريه اكنون جنايت می‌آفریند و ۱۲ ميليون نفر در اين كشور آواره شده‌اند، هتك حرمت زنان توسط اين گروه باعث خودكشي برخي از آنان شده است.

آيت الله محمدي  با اشاره به اينكه اسلام نگرش به زن را تغيير داد اما مسلمانان به وظيفه خود در اين بين عمل نمی‌کنند، افزود: قرآن در جامعه اسلامي مهجور وبه فراموشي سپرده شده است.

وي بيان داشت: تساوی حقوق زن از نگاه اسلام به اين معني است كه هر آنچه  بر اساس ساختار وجودي او لازم است به او داد شود، زن ومرد در زندگي بايد براي اوج گرفتن يكديگر را ياري كنند.
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار