8. آبان 1396 - 12:51   |   کد مطلب: 19234
مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع):
فراخوان مقاله‌نویسی در هفته بسیج دانش‌آموزی
مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: فراخوان مقاله‌نویسی با موضوع خصوصیت دانش‌آموز انقلابی و مدرسه انقلابی در ایام هفته نوجوان و بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
بسیج دانش آموزی,مقاله نویسی,دانش آموز,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از نافع : در آستانه روز و ایامی قرار داریم که به پاس رشادت‌ها و بصیرت دانش‌آموزان و نوجوانان بسیجی چون شهید فهمیده عنوان روز و هفته نوجوان و بسیج دانش‌آموزی به خود گرفته‌است.

همین امر بهانه‌ای شد تا گفتگویی با مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان ترتیب دهیم و از اهمّ برنامه‌هایی که در این مناسبت و سایر ایام سال برای این قشر آینده‌ساز در نظر دارند جویا شویم.

سرهنگ دوم پاسدار محمدتقی امیدی ساکت در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هشتم آبان‌ماه که مصادف با شهادت نوجوان بسیجی "شهید محمدحسین فهمیده" است در تقویم کشور ما به نام روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان به ثبت رسیده است اظهار کرد: حدود ۳۶ هزار دانش آموز شهید در زمره شهدای کشور ما ثبت شده اند که از این تعداد یک هزار و ۷۴ نفر شهدای دانش‌آموز استان همدان هستند.

وی تصریح کرد: از روز هشتم آبان ماه تا سیزدهم آبان که روز استکبارستیزی است و امام خمینی (ره) از این روز به عنوان انقلاب دوم یاد کردند سلسله برنامه‌هایی در بسیج دانش‌آموزی استان اجرا می‌شود که از آن جمله می‌توان به کوهپیمایی دانش‌آموزان بسیجی در سراسر استان اشاره کرد.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین‌(ع) استان همدان تشریح کرد: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در  سراسر استان توسط فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی همزمان با سراسر کشور و همچنین دیدار نخبگان، فرهیختگان، مخترعین و مبتکرین نوجوان بسیجی با نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه جماعات شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این مناسبت می‌باشد.

وی افزود: دیدار دانش‌آموزان بسیجی در زمینه‌های ممتاز قرآنی، علمی، ورزشی و ... با استاندار و برگزاری یاددواره شهدای دانش‌آموز در مرکز استان و شهرستان ها، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، اجرای رزمایش پدافندغیرعامل، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف استکبارستیزی و دستاوردهای انقلاب و نمایش اختراعات و ابتکارات دانش‌آموزان در کنگره ملی دانش‌آموزی نیز از جمله برنامه‌های شاخص در این هفته مبارک است.

امیدی از اجرای فراخوان گسترده مقاله نویسی در بین کلیه دانش‌آموزان استان اعم از بسیجی و غیر بسیجی خبر داد و گفت: موضوع این فراخوان تحریر مقاله‌هایی با عنوان خصوصیت یک دانش‌آموز انقلابی و مدرسه انقلابی است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع شورای علوی و فاطمی طی این ایام عنوان کرد: نخبگان علمی دانش‌آموزان دختر و پسر در این مجمع گردهمایی خواهند داشت و در نهایت برنامه های این هفته راهپیمایی دانش آموزان در روز استکبارستیزی و تجدید عهد با آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) را در دستور کار خواهیم داشت.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع)  ادامه داد: برپایی اردوهای راهیان نور حسن ختام برنامه‌هایی است که برای دانش‌آموزان در مسیر استکبار ستیزی و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت درنظر گرفته شده‌است.

وی در ادامه به اهمّ فعالیت‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی استان در دیگر ایام سال اشاره و تبیین کرد: اجرای برنامه‌های مختلف توسط دانش‌آموزان بسیجی در مناسبت‌های مختلف سال از جمله هفته معلم، راهپیمایی۲۲بهمن، مناسبت‌های دهه فجر و .... است.

 

*یاوران ولایت طرحی شاخص در بسیج دانش‌آموزی استان

امیدی با بیان اینکه اجرای دوره آموزشی و فرهنگی و تربیتی یاوران ولایت را شاید بتوان برنامه شاخص و ستاره‌دار استان در سال جاری برشمرد متذکر شد: این برنامه به استعداد ۳۰۰ نفر در دو بازه زمانی طی مرداد ماه سال‌جاری در گروه‌های خواهران و برداران و در دانشگاه شهید مفتح همدان برگزار شد.

وی افزود: این برنامه ویژه اعضای جانشینان و شورای واحدهای پیشگام، فرماندهان امیدان و پویندگان که مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در بر دارد در شهرستان‌ها نیز به صورت قطبی و با ظرفیت هزار نفر برگزار شد.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همچنین از اعزام حدود ۱۳ هزار نفدانش‌آموز‌آموزان به مناطق عملیاتی راهیان نور در جنوب و غرب کشور خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، حدود ۷ هزار و ۸۰۰ نفر اعزام به غرب و ۵ هزار و ۲۰۰ نفر اعزام به مناطق عملیاتی جنوب خواهیم داشت که از بیستم مهرماه آغاز شده و تا اردیبهشت ماه سال۹۷ تداوم می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم طی ایام نوروز سال‌جاری، اردوهای جهادی با همت دانش‌آموز‌ان بسیجی در روستاهای یعقوب‌آباد و گلیان تویسرکان و همچنین شیراوند نهاوند شکل گرفت.

امیدی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم مورد اجرا برای دانش‌آموزان بسیجی در تابستان گذشته، مشارکت ۱۱هزار نفر دانش‌آموز در طرح هجرت بود که رسیدگی به مدارس در مناطق محروم، برنامه‌های فرهنگی تبلیغی، تشکیل حلقه‌های صالحین و.... را در بر داشت و علاوه بر آنچه ذکر شد برنامه‌های متنوعی نیز به طور معمول توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی استان در طی ایام سال در سطح استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار