18. خرداد 1399 - 13:05   |   کد مطلب: 19843
چهره‌ها و پوششهای نامناسب زنانه، نقشه‌های غیر زنانه برای زنان‌، ترویج رفتارهای نامناسب مانند غارت و حمله برای کسب امتیاز و پیشرفت در بازی، در بسیاری از بازیها که برخی نیز به زبان فارسی ترجمه شده‌اند در مارکت‌های داخلی به راحتی قابل دانلود است.
بازی های رایانه ای,مارکت های دیجیتال,ولنگاری فرهنگی,ازدواج مجازی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

ولنگاری فرهنگی و نقشه‌های غیر زنانه برای زنان‌ در بازیهای رایانه ای

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : چندی است که با کنار رفتن بازیهای رایانه‌ای و داغ شدن بازار بازیهای موبایلی مجوز گرفتن و الزام به رعایت رده‌بندی سنی برای انتشار بازی موبایلی در مارکتهای دیجیتال قانونی کمرنگ شده است.

چهره‌ها و پوششهای نامناسب زنانه، نقشه‌های غیر زنانه برای زنان‌، ترویج رفتارهای نامناسب مانند غارت و حمله برای کسب امتیاز و پیشرفت در بازی، در بسیاری از بازیها که برخی نیز به زبان فارسی ترجمه شده‌اند در مارکت‌های داخلی به راحتی قابل دانلود است حتی در صفحه اول قرار می‌گیرد.

گویی اخطارهای نظام رده‌بندی سنی اسرا در نظارت بر این بازیها را لازم ندانسته و شاید هم به صورت تشریفاتی به رده‌بندی سنی اهمیت می‌دهند!

یکی از این نمونه‌ها، بازی "کلش او مافیا" است که انواع و اقسام موارد نامناسب را اعم از پوشش بد، رفتارهای ناهنجار مانند غارت و حمله، چتهای نامناسب، ازدواج مجازی و به‌صورت آنلاین در قالب بازی حتی با همجنس و حتی بدتر، ازدواج بازیکنی که کاراکتر زن دارد و در بازی ازدواج کرده و دوباره بازی اجازه ازدواج با بازیکنان دیگری را به او می‌دهد، نمونه‌های این موارد نامناسب است که در بازی فوق وجود دارد و متاسفانه به زبان فارسی ترجمه و در صفحه اول دو مارکت معروف کشور قرار گرفته است!

از آنجاکه یکی از الزامات رشد سالم صنعت گیم، نظارت بر محتواهای نا‌سالم  بازیهاست که توسط نظام رده‌بندی سنی اسرا زیرمجموعه بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای انجام می‌شود؛ سوال اصلی اینجاست که چرا مارکتها، نظام رده‌بندی سنی را جدی نگرفته و اقدام به انتشار چنین بازیهایی می‌کنند؟! آیا عزم جدی برای سامان دادن به آنها وجود ندارد؟

انتهای پیام/ص

بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای ولنگاری فرهنگی ولنگاری فرهنگی ولنگاری فرهنگی ولنگاری فرهنگی ولنگاری فرهنگی ولنگاری فرهنگی ولنگاری فرهنگی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار