11. دى 1396 - 9:28   |   کد مطلب: 20169
دبیر کارگروه مد و لباس کشور با تأکید بر اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود دور از انتظار نیست که به یکی از پایتخت‌های مد جهان تبدیل شویم گفت: به دنبال این هستیم که ساختارهایی طراحی شود که بعد از چهار پایتخت اصلی مد در دنیا، ما کشور پنجم باشیم.

به گزارش شبنم ها،به نقل از فارس

اولین جشنواره طراحی لباس و تولیدکنندگان پوشاک ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما به دبیری «سیروس غفوریان فر» و با حضور «حمید قبادی» مشاور وزیر و دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،«گلگون تکینن» و «نیهال بولکول» مدرسان دانشگاه آیدین ترکیه، «استاد هاکان کورت»، «وحید محمدی»عضو هیئت‌علمی دانشگاه قائم‌شهر ، «روح‌الله باقر زاده» و جمعی از تولیدکنندگان پوشاک ایران برگزار شد.

مشتریان محدود شبکه‌های اجتماعی به معنی داشتن یک برند نیست

مشاور وزیر و دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک برگزاری این رویداد مهم گفت: قانون مد و لباس سال‌هاست که به تصویب رسیده و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بنانهاده شده است و به همین خاطر موضوع طراحی،خلق اثر ،فکر و اندیشه در حوزه لباس مورداحترام قرار گرفت، چراکه پیش‌ازاین ما مرجع و نهادی را نداشتیم و می‌توان گفت در سال‌های اخیر با سازوکار مناسبی این رویداد فرهنگی به شکل قانونی و سامان‌یافته در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: جشنواره و آئین‌نامه‌هایی به تصویب رسید که چارچوب طراحی و مدسازی را در کشور شکل داده و در پنج سال گذشته موضوع مد را در کشور به یک جایگاه قابل‌توجهی رسانده است.

حمید قبادی تصریح کرد: مد و لباس به‌عنوان عناصر مهم تشکیل‌دهنده در کشور محسوب می‌شود، اما زمانی می‌توانیم ادعا کنیم دارای فرهنگ غنی هستیم که از داشته‌های خودمان به شکل هدفمند با چارچــوب تعریف‌شده بهره‌مند شویم.

مشاور وزیر و دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد برند قدرتمند اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین روش‌ها ایجاد برندهای قدرتمند در کشور است، اما متأسفانه به‌رغم تلاش‌های گسترده از برندهای کافی برخوردار نیستیم؛ داشتن یک مسیر کامل، وجود ابعاد مختلف در ساختار یک برند اصلی است که باید به آن توجه شود.

قبادی ادامه داد: اینکه در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده دارید به نظرم کافی نیست؛ چراکه مجموعه‌ای از اقدامات و تأثیرات را باید کنار هم قرار دهیم تا یک برند قدرتمند را داشته باشیم. هرزمانی به این ‌مسیر رسیدیم می‌توان گفت مد ساز و در جریان مدسازی کشور تأثیرگذار هستیم؛ بنابراین مشتریان محدود شبکه‌های اجتماعی به معنی داشتن یک برند نیست،بلکه برند بودن به پایداری، ماندگاری و توجه به نیاز جامعه بستگی دارد؛ در دنیا کسانی در چرخه مدسازی قرار می‌گیرند که دایره وسیعی از جامعه را موردتوجه قرار دهند .

وی با اشاره به تغییرات در جشنواره امسال مد و لباس فجر گفت: امسال در جشنواره مد و لباس فجر علاوه بر مسیر عادی گذشته مجموعه‌های جدید را ارائه می‌کنیم،که طرح‌های خلاقانه ظرفیت رقابت با دنیا و سایر هنرمندان را داشته باشد؛ حتی این بخش را از مسابقه خارج کرده‌ایم تا هنرمندان بتوانند به‌راحتی و خارج از چارچوب‌ها شرکت کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد :ماندگاری آثار، به داشتن مفهوم ارتباط دارد و تغییر رنگ پارچه ، چاپ جدید به معنی طرح جدید نیست‌، به دنبال این موضوع هستیم که ساختارهایی طراحی شود که بعد از چهار پایتخت اصلی مد در دنیا، ما کشور پنجم باشیم و این موضوع دور از انتظار نیست؛ البته کشورمان در طراحی هزاران درجه جلوتر از سایر کشورها حرکت کرده و تأکید می‌کنم در طراحی پیشرفت خوبی داشتیم، البته صرف ادعا نمی‌شود باید ساختارهای مبتنی بر اندیشه و فکر ، مدرسه مد و مراکز اصلی را ایجاد کنیم .

در این مراسم «گلگون تکین» مدرس دانشگاه آیدین ترکیه توضیحاتی درباره طراحی و دوخت داشت و گفت :باید بر مبنایی که می‌خواهید یک الگوی دوبعدی درست کنید، برش را اندازه‌گیری کنید و برای تیپ و هیکل الگوهای مختلفی وجود دارد و این الگوها را می‌توان دستی یا کامپیوتری انجام دهیم؛ الگوی اصلی می‌تواند با هر الگویی طراحی شود، البته ساخت شابلون مهم‌ترین موضوع است ما باید جای دوخت را روی الگو مشخص کنیم .

این مدرس دانشگاه آیدین در مراسم روز گذشته از طریق نرم‌افزار پاورپوینت، اندازه‌گیری دقیق برای طراحی و دوخت الگوهای مختلف را برای هنرمندان توضیح داد.

برند بودن متفاوت بودن است اما باید هوشمندانه به این تفاوت رسید

هاکان کورت در خصوص بحث مارکتینگ برای طراحان مد گفت: این روزها مشتری دو درخواست دارد، اینکه کـالای ارزان و متـفاوت را به دســت بیـاورد، زمــانی که همه قیمت‌ها یکسان باشد مشـتری به دنـبال تفاوت است. شرکت‌ها بـاید متفـاوت بـاشند یا اینکه مـحصول مـتفاوت تـولید کنند؛ چـراکه ایـن روزها رقابت بسیار است،انسان‌ها به اطـلاعات در سطح دنیا دسترسی دارند

متفاوت بودن بسیار تأثیرگذار بوده و باید با چشم مشتری همدلی کنید و نتیجه خوبی خواهــید دید. برند بودن متفاوت بودن است اما باید هوشمندانه به این تفاوت رسید.

مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی کسب‌وکار است

محمدی عضو هیئت‌علمی دانشگاه قائم‌شهر  نیز در خصوص تجارت در عرصه مد و لباس گفت: تجارت یک هنر است و هر مسئله‌ای دانـشی دارد. صنعت مد و لباس اول جهت هنری دارد اما شما به سمت دانش بروید البته که باید خلاقانه نیز حرکت کرد.
وی افزود: سه عامل هزینه، زمان،کیفیت در فعالیت‌های اقتصادی مهم است و شما می‌توانید هزینه را مدیریت کنید تا نـتیجه خوبی در یک فعالیـت اقتـصادی داشته باشید.

محمدی با اشاره به اینکه «مدیریت ارتباط با مشتری» یک استراتژی کسب‌وکار است اظهار داشت: هدف از ایجاد مـدیریت ارتباط با مشـتری، شناسایی مشتریان سـودآور و برقراری ارتبـاط مؤثر است.بحث زنجیره تأمین، ویـژگی صـنعت و تجارت مد و پوشاک است که برنـدهای پوشـاک ایرانی به سـمت استانداردهای بین‌المللی رضایتمندی مشتری و ارزش‌گذاری برند می‌روند.

این استاد دانشگاه در خصوص تعریف‌های مختلف مد بیان کرد: تعریف مداین است که همه آن را انتخاب می‌کنند و می‌پسندند، البته مد شیوه رفتاری است که به‌طور موقت توسط یک گروه اجتماعی بخش خریداران با مؤلفه مشتریان در زمان و موقعـیت مناسب ایجـاد می‌شود .در ضمن مدهای زودگذر مدهایی هستند که به‌سرعت وارد جامعه شده و با شور و هیجان موردپذیرش افراد قرارگرفته و خیلی سریع افول می‌کند .

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار