14. اسفند 1396 - 8:21   |   کد مطلب: 21047
متخصص‌طب‌ فیزیکی و توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
دیسک کمر و در رفتگی رباط‌های ‌‌زانو‌٬ شایع‌ترین عارضه خانه تکانی غیر اصولی
وقتی یک جسم را به تنهایی بلند می‌کنید در ستون فقرات و مهره‌های انتهای کمری موجب فتق دیسک می‌شود.
خانه تکانی,دیسک کمر,جابجایی اجسام سنگین,پارگی تاندول,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

دیسک کمر و در رفتگی رباط‌های ‌‌زانو‌٬ شایع‌ترین عارضه خانه تکانی غیر اصولی

خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : محمد رضا نیکو اظهار داشت: اگر در خانه تکانی پایان سال اصول متناسب با انجام آن را در نظر قرار ندهید ممکن است با آسیب‌های‌ مربوط به آن مواجه شوید.

وی تصریح کرد: معمولا آسیب‌هایی که در این زمینه وارد‌‌ می‌شود مربوط به جا به جایی غیر اصولی اجسام سنگین و پوزیشن‌های نا مناسب و‌غیر استاندارد هنگام نظافت است.

متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در‌ جا به جایی اجسام سنگین باید وزن جسم در میان تعداد افرادی که آن را بلند می‌کنند تقسیم شود تا دچار آسیب نشود.

نیکو با تاکید بر اینکه هرگز یک جسم سنگین را به تنهایی جا به جا نکنید٬ ابراز کرد: وقتی یک جسم را به تنهایی بلند می‌کنید در ستون فقرات و مهره‌های انتهای کمری موجب فتق دیسک می‌شود.

 هشدار شکستگی استخوان برای افراد ‌بالای 60 سال

وی تصریح کرد: بلند کردن و‌ هل دادن اجسام‌ سنگین‌ در افراد بالای 60 که مبتلا به پوکی استخوان هستند٬ منجر به شکستگی استخوان خواهد شد.

متخصص طب فیزیکی و توان بخشی دانشگاه‌علوم پزشکی ‌همدان اظهار داشت: پس از استخوان٬ خطرات و‌ آسیب‌ها متوجه عضلات است٬ به طوری که اگر یک باره فشاری به آن وارد شود موجب پارگی ‌تاندول‌ها می‌شود.

نیکو‌ گفت: بلند کردن یک باره و غیر اصولی اجسام‌ موجب ابتلا به دیسک کمر و در رفتگی رباط های ‌زانو و در سنین بالا نیز‌ موجب شکستگی‌های استخوان می‌شود.

برخی آسیب‌ها با انجام کارهای کوچک وارد می‌شود

وی با بیان اینکه برخی عوارض و آسیب‌ها‌ با انجام کارهای کوچک وارد می‌شود٬ تصریح کرد: برخی آسیب‌ها بر اثر انجام کارهایی مانند شست‌وشو٬ پاک کردن اجسام‌ و حتی شستن لباس٬ بر روی گردن٬ مچ دست٬ رباط ها و اعصاب مچ دست وارد می‌شود.

متخصص طب فیزیکی و توان‌ بخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: بنابراین برای پیشگیری از آسیب‌هایی که بر اثر انجام کارهای جزئی مانند شستن لباس بر عضلات وارد می‌شود باید از‌ انجام‌ یک‌باره و با عجله ‌کار‌ها بپرهیزید و کارها را به تدریج و در بازه زمانی‌طولانی تری انجام ‌دهید.

 مراقب سقوط از ارتفاع باشید

نیکو با بیان اینکه سقوط از ارتفاع و چهارپایه در ایام پایان‌ سال شایع است٬ توصیه کرد: سعی کنید از چهار پایه و‌صندلی برای بالا رفتن استفاده نکنید و به جای آن از نردبان‌های دو‌ طرفه استفاده‌کنید. در رفتگی کتف و شانه٬ و شکستگی در ناحیه لگن از شایع‌ترین‌ عوارض ‌سقوط از چهار پایه و صندلی است.

وی در خصوص‌ اصول پاک سازی شیشه‌های منزل گفت: توصیه می‌کنم این کار را به افرادی بسپارند که قبلا این کار را انجام داده و در آن مهارت دارند. خانم‌ها هرگز برای پاک‌ کردن‌شیشه‌ها وارد پنجره‌های‌ فاقد حفاظ نشوند.

انتهای پیام/ص

خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی خانه تکانی غیر اصولی دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر دیسک کمر  پارگی تاندول  پارگی تاندول  پارگی تاندول  پارگی تاندول  پارگی تاندول  پارگی تاندول  پارگی تاندول  پارگی تاندول  پارگی تاندول

دیدگاه شما

آخرین اخبار