5. فروردين 1397 - 10:28   |   کد مطلب: 21280
تعطیلات نوروز در جوار مقدس امامزادگان استان همدان طرحی به نام «آرامش بهاری» برگزار می‌شود که مردم به خصوص گردشگران مذهبی از این امکان برای راز و نیاز با پرودگار و دریافت پاسخ‌های دینی بهره‌ می‌برند.
طرح آرامش بهاری,بقاع متبرکه همدان,امامزادگان همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : طرح ملی آرامش بهاری با هدف خدمت‌رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور به مدت هشت سال است که در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

امسال نیز این طرح در سطح بقاع استان همدان از 25 اسفندماه سال 96 آغاز شدو تا 15 فروردین ماه در 71 بقعه متبرکه با حضور 61 مبلغ روحانی ادامه دارد.

نوروز که از راه می‌رسد، خانواده‌های زیادی همه ساله از جای جای ایران اسلامی گزینه مسافرت را انتخاب می‌کنند و یکی از جاهایی که برای گذران اوقات خوش و حال معنوی به آن سر می‌زنند، آستان مقدس امامزادگان است.

مردم با حضور در این مکان‌های مقدس از خیمه‌های معرفت طرح «آرامش بهاری» دیدن می‌کنند، در همین راستا مسوولان سازمان اوقاف و امور خیریه سعی دارند با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی در تقویت باورهای مردم و نیز فراهم کردن خدمات فرهنگی گامی مثبت در این راستا قدم بردارند.

در این لحظات به سراغ چند نفر از خانواده‌هایی که روزهای آغازین سال نو را در آستان مقدس امامزادگان همدان سپری می‌کنند رفتیم تا گپ و گفتی با آنها داشته باشیم.

خانواده آقای سلیمی که از شهر اراک به همدان سفر کرده‌اند، از تحویل سال نو در جوار امامزاده عبدالله(ع) سخن گفتند، از برنامه‌های طرح «آرامش بهاری» بقاع متبرکه استان همدان سئوال کردم، مادر خانواده پاسخ داد: برنامه‌های این مکان مقدس تنوع فرهنگی خوبی دارد، به خصوص برای رده سنی کودک.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مبلغین در غرفه‌های ویژه کودکان با عنوان «قرآن بخوان و جایزه بگیر» دارای جذابیت خاصی است،گفت: همین که کودکان در محیط امامزاده می‌توانند سرگرمی‌های فرهنگی مانند کشیدن نقاشی را انجام دهند و بابت آن جایزه‌ای دریافت کنند عاملی در جذب آنها به این محیط خواهد شد.

 این مادر ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان، بیان کرد: برگزاری  اینگونه فعالیت‌های فرهنگی طی ایام عید جای بسی خوشحالی دارد و امیدوارم سایر مسافران نیز به غرفه‌های خیمه معرفت مراجعه و از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

خانواده ثابتی از شهر اهواز در حال آشنایی با برنامه‌های خیمه‌های معرفت بودند، پسر 25 ساله خانواده در این بین با اشاره به فعالیت‌های غرفه مشاوره خانواده و پاسخگویی به سوالات مذهبی، بیان کرد: حضور روحانیون مبلغ طی ایام عید در این مکان‌های مقدس که به سوالات و پرسش‌های مذهبی مسافرین به خوبی پاسخگو می‌دهند، جای تقدیر و تشکر دارد .

این جوان با ابزار رضایتمندی در خصوص هدیه محصولات فرهنگی به ویژه به گروه سنی کودک در «خیمه‌های معرفت»، افزود : پازل‌های و کتاب‌های ویژه رده سنی کودک که با موضوعات دینی تهیه شده برای این گروه سنی خوب و اثرگذار است.

آقای رشیدی 41 ساله که در غرفه پزشکی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) حضور داشت و از اهالی این شهر بود، گفت: وجود پزشک در این خیمه طی ایام عید و ارائه مشاوره‌های پزشکی به مراجعه‌کنندگان، اقدام بسیار خوبی بود، خوشبختانه ایام عید فضای این اماکن  مقدس فعال و پویا شده که جای تقدیر و تشکر از تمام برگزارکنندگان طرح «آرامش بهاری» را دارد.

این شهروند همدانی با اشاره به اینکه در گذشته‌های دور هیچگونه اقدام فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز در سطح امامزادگان به مسافران نوروزی ارائه نمی‌شد، بیان کرد: اقدامات گسترده در ارائه خدماتی و فرهنگی که طی سال‎‌های گذشته در آستان امامزاده عبدالله(ع) همدان صورت می‌گیرد، خود مبین فعالیت‌های مثبتی در این بقعه متبرکه است.

وی تاکید کرد: در حوزه فعالیت‌های عمرانی در آستان امامزادگان اقدامات خوبی در حال انجام است،

سروناز پورفخری، کودک 6 و نیم ساله‌ای که به همراه پدر و مادر در غرفه ویژه کودک حاضر شده بود و بسیار خرسند از جایزه‌ای که به او داده بودند، (با زبان کودکانه) گفت: همدان را دوست دارم چون اینجا جایزه‌های قشنگی می‌دهند.

*امامزادگان سنگرهای مقاومت در برابر جنگ نرم دشمن هستند

به سراغ مبلغ حاضر در این مکان مقدس رفتیم تا نظر او را در رابطه با نحوه استقبال مردم و مسافران از طرح آرامش بهاری سئوال کنیم که با اشاره به فعالیت‌های «خیمه‌های معرفت» با حضور روحانیون مبلغ طی ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: این طرح در سطح کشور توانسته با اقدامات فرهنکی مثبت سطح هدفگذاری بالایی به خصوص در میان زائرین را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام والمسملین ملاکاظمی روحانی با اشاره سوالات مراجعین از قسمت مشاوره مذهبی خیمه معرفت آرامش بهاری آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) بیان کرد: به سئوالات اعتقادی، اخلاقی ، معنوی، خانوادگی و ... زائران مکان مقدس پاسخ داده شده است.

وی با اشاره مشاوره‌هایی متعددی که منجر به رفع اختلافات خانوادگی در این مکان شده است، گفت: این مشاوره‌ها به خصوص در زمینه رفع اختلافات خانوادگی زوج‌های جوان موثر بوده است.

این مبلغ با بیان اینکه خوشبختانه استقبال خوبی از خیمه معرفت طرح «آرامش بهاری» امامزاده عبدالله(ع) همدان شده است، گفت: هدف ما ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران مذهبی است.

وی بیان کرد: امامزادگان سنگرهای مقاومت در برابر جنگ نرم دشمن هستند و باید از این فضاها به خوبی استفاده کرد.

*امامزادگان کانون‌های عمل به فرمایشات رهبری در باب اقتصاد مقاومتی

مسوول نمایشگاه عیدانه آستان امامزاده عبدالله(ع) همدان نیز با بیان اینکه در جوار مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان نمایشگاهی برگزار شده که بسیار خوب و اثرگذار است، اظهار کرد: سعی شده در تعطیلات نوروز نمایشگاهی در خصوص عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به ترویج و معرفی محصولات ایرانی برگزار شود.

مجتبی مرادی افشار با اشاره به برپایی غرفه‌های مختلف دراین نمایشگاه، گفت: تمام محصولات این غرفه‌ها ایرانی و تولیدات داخل استان است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی موجود در نمایشگاه به خصوص تولید استان است، افزود: سعی شده با کمترین هزینه این محصولات به دست زائرین برسد.  

وی با تشکر از اداره کل اوقاف استان و هیأت امنای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان نسبت به همکاری در حوزه برپایی نمایشگاه، خاطرنشان کرد: برپایی این نوع نمایشگاه‌ها در جوار امامزادگان باعث اشتغالزایی خواهد شد.

انتهای پیام/ص

طرح آرامش بهاری,بقاع متبرکه همدان,امامزادگان همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;
طرح آرامش بهاری,بقاع متبرکه همدان,امامزادگان همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

دیدگاه شما

آخرین اخبار