9. فروردين 1397 - 15:51   |   کد مطلب: 21329
مسافران نوروزی از خدمات شایسته طرح «آرامش بهاری» بقاع متبرکه در مسیر غار علیصدر استقبال خوبی داشتند‌.
مسافران نوروزی,طرح آرامش بهاری,غار علیصدر,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : طبق سال‌های گذشته، در نوروز 97 نیز، اداره اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ اقدام به ارائه خدمات در قالب طرح ویژه آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان کرد.

از آنجایی که مسافران نوروزی بسیاری از اقصی نقاط کشور به استان همدان، شهرستان کبودراهنگ و به‌ویژه غار علیصدر سفر می‌کنند اوقاف کبودراهنگ در بقعه امامزاده ابوهاشم زید(ع) علیصدر و مجتمع سیاحتی علیصدر که محل حضور و اسکان بیشتر مسافران است، اقدام به برپایی خیمه معرفت و غرفه‌های حضور مبلغین، مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی، غرفه کودکان با برنامه بسیار وزین «قرآن بخوان»؛ «نقاشی بکش و جایزه بگیر» و «عفاف و حجاب» کرده است.

علاوه بر این برنامه‌ها در طرح آرامش بهاری در سطح امامزادگان بخصوص امامزاده عبدالله(ع) گل تپه و امامزاده ابوهاشم زید علیصدر خدمات اسکان و اقامت مسافران نوروزی نیز دیده است.

با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که در مکان‌های شلوغ، ورودی‌های شهر و امامزادگان توسط اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ انجام شده بود؛ امسال استقبال بی‌سابقه مسافران نوروزی از طرح آرامش بهاری را شاهد هستیم.

خدمات ویژه‌ای در قالب این طرح ارائه می‌شود به طوری که غرفه کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات، ترسیم نقاشی و خواندن قرآن و اهداء جوایز به کودکان باعث جذب آنان به امور فرهنگی مذهبی می‌شود و این موضوع بسیار مورد استقبال خانواده‌ها و کودکان قرار گرفت.

در خصوص اثرگذاری غرفه‌های پایگاه فرهنگی اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ با توجه به نظر مسافران باید اذعان کرد که استقبال بی‌سابقه از غرفه قرآن بخوان، نقاشی بکش و جایزه بگیر به خاطر درگیر کردن کودک به نقاشی کشیدن با موضوعات فرهنگی، دینی و مذهبی و به دنبال آن اهدا جوایز به آنان جذب حداکثری کودکان و خانواده‌هایشان را به دنبال داشت و این موضوع بسیار حائز اهمیت است چراکه کودکان سرمایه‌هاو آینده‌سازان کشور هستند.

باتوجه به اهمیت موضوع و ورود اوقاف و امورخیریه در خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در حوزه های اسکان، تبلیغی و فرهنگی به جرات می‌توان گفت با توجه به استقبال بهتر مسافران نوروزی؛ گسترش طرح آرامش بهاری به غیر از تعطیلات نوروزی با ایجاد پایگاه‌های دائمی و ثابت در مکان‌های توریستی می توان نتایج بهتر و مطلوب‌تری را داشت چرا که خلا چنین پایگاه‌های فرهنگی کاملا ملموس است و در زمان اجرای طرح آرامش بهاری در عید نوروز این خلا پر می‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار