6. دى 1393 - 20:18   |   کد مطلب: 4466
رئیس سازمان محیط زیست کشور به عنوان اولین زن جهان توانست جایزه بنیاد جهانی انرژی را به خود اختصاص دهد.
اعطای جایزه بنیاد جهانی انرژی به اولین زن جهان

به گزارش شبنم ها ، رئیس سازمان محیط زیست کشور در هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی مدیریت سبز گفت: محیط زیست یک موضوع جهانی است و نباید برایش مرز جغرافیای تعیین کرد.
 
معصومه ابتکار ادامه داد: امروز دنیا به سمت و سوی می‌رود که نیازمند تغییر و رویکردی جدی در بسیاری مناسبت هستیم و طبق پیش بینی‌ها تغییرات آب و هوایی یا تنوع زیستی مسائلی است که معادلات ما را در زمین تغییر خواهد داد.
 
وی ادامه داد: اگر نتوانیم حکمروایی اخلاقی را در موضوعاتی مثل توسعه پایدار در دنیا برقرار کنیم فرزندان ما با چالش‌هایی بیشتر از ما مواجه خواهند شد و ما را مقصر خواهند دانست.
 
رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد : امروز محیط زیست نیازمند فداکاری و نگاه عدالت‌محورانه است و کسانی که مسئولیت می‌گیرند باید بتوانند در قبال عملکردشان پاسخگو باشند.
 
ابتکار ادامه داد: هنوز مشکلات عظیمی در سطح ملی و محلی  داریم و اگر توانسته‌ایم موفق عمل کنیم به خاطر همکاری و هم‌افزایی و همراهی همه مسئولان، سازمان‌ها، نمایندگان رسانه‌ها و نهادهای مردمی بوده است.
 
وی ادامه داد:  اگر دستاوردی حاصل شود کسی نباید فکر کند صرفا به خاطر توانمندی خودش بوده و نگاهی که امروز باید دنبال کنیم نگاه هم‌افزایی است.
 
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: خوشبختانه تحولات سیاسی که سال گذشته با حضور مردم پای صندوق‌های رای اتفاق افتاد باعث شد تا ما این تحولات را در عرصه سیاسی هم مشاهده کنیم و محیط زیست یک بار دیگر مورد توجه قرار بگیرد و بتوانیم در مورد آن به طور جدی تصمیم بگیریم.
 

*تولید 6 هزار مگابات برق از محل سیکل ترکیبی
 
رئیس سازمان محیط زیست در ادامه افزود: متاسفانه در ایران بدترین الگوهای مصرف انرژی را طی سال های گذشته دنبال کرده‌ایم که دلایل مختلفی داشته که یکی از دلایل آن یارانه بوده است.
 
ابتکار ادامه داد: وقتی ارزش‌گذاری اقتصادی با یارانه انجام شود درواقع یک جهت گیری نادرست صورت گرفته و باید نام آن را یارانه معیوب گذاشت.
 
 
وی ادامه داد: برای اولین بار امسال در بحث هدفمند سازی یارانه‌ها رویکرد زیست محیطی را تجربه می‌کنیم و امیدواریم با یک نگاه راهبردی بتوانیم شاهد صرفه جویی بیشتر در این زمینه باشیم.
 
این مقام مسئول با اشاره به بهینه سازی انرژی در کشور گفت: خوشبختانه با تغییر سیستم نیروگاه‌ها در سال جدید 6 هزار مگابات برق از محل سیکل ترکیبی تولید خواهد شد در حالیکه نیروگاه جدیدی احداث نمی‌شود همچنین آلودگی کمتری ایجاد خواهد شد.
 
ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با راهبری سازمان محیط زیست این برنامه‌ها را در تمام سطوح کشور پیش ببریم چراکه تا زمانی که نتوانیم روش مدیریتی موثر برای هم‌افزایی، جلب مشارکت همه مردم و تصمیم سازی مشترک با حضور ذی نفعان در تمام سطوح محلی و ملی را مدیریت کنیم نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم چراکه نباید انتظار داشته باشیم دولت حل کند مشکلات با ارتقا آگاهی‌ها و کمک جوامع قابل حل است.
 
شایان ذکر است، طی این مراسم جایزه بنیاد جهانی انرژی برای اولین بار در کل جهان به یک زن تعلق گرفت.

منبع: طنین یاس

دیدگاه شما

آخرین اخبار