13. دى 1393 - 21:15   |   کد مطلب: 4555
' معصومه آباد' نویسنده کتاب «من زنده ام»، عضو شورای شهر تهران و مسوول انجمن اسلامی دانش آموزان اوایل انقلاب، با حضور در جمع دانش آموزان 17 ساله، از دوران اسارت و خاطرات خود در زندان های رژیم بعث عراق گفت.
ناگفته های نویسنده کتاب من زنده ام از روزهای اسارت

به گزارش شبنم ها به نقل از زن امروز ،معصومه آباد در گردهمایی قرارگاه ملی دختران اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان سراسر کشور اظهار داشت: این تاریخ و خاطرات متعلق به شخص من نیست این یک امانتی است از نسل من که باید به نسل بعدی داده شود.

آباد ادامه داد: من امروز فقط آمدم به شما بگویم هرچه بدست آوردم حاصل رمزهای سنین نوجوانی من یعنی سال های 15 تا 17 سالگی ام است، سه سالی که لحظه به لحظه و ساعت به ساعت آن بسیار گرانبها و با ارزش است که باید قدرش را دانست.

وی افزود: صرف نظر از اینکه دانش آموز هستید و باید کتاب های درسی تحت عنوان فیزیک، ریاضی و شیمی را مطالعه کنید و به آنها مسلط باشید، ولی این در مقابل خود آگاهی و درک شخصی موضوعاتی بی بها است و اینها جز یک اشباع علمی چیز دیگری نیست، و خودآگاهی و درک خود در واقع انسان را از روزمرگی و منجلاب زندگی همان خوردن و خوابیدن ، نجات می دهد.

آباد خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما و نسل جدید امروزه با بحران بزرگی همچون جنگ نرم رو به رو است که این به نوبه خود وظیفه همه ما را سنگین تر می کند و بی شک مبارزه در میدان این نبرد بسیار سخت تر از جنگ نظامی خواهد بود.

نویسنده کتاب «من زنده ام» در پاسخ به اینکه در روزهای اسارت چه چیز به افزایش امید و روحیه شما کمک می کرد، افزود: تنها ایمان به آنچه که خداوند وعده کرده بود و امید به فردایی روشن، باعث شده بود که سختی ها را کمتر احساس کنم.

* انس با قرآن معجزه ای برای همه دوران

مولف کتاب «من زنده ام» در کلام آخر به دانش آموزان گفت: انس با قرآن معجزه ای برای همه دوران است و برای من شیرین ترین لحظات را در دوران اسارت رقم زد و توانستم هرچه بیشتر خدا و کتاب الهی را درکنار خود بیابم و ما هرچه داریم و خواهیم داشت از این کتاب الهی است.

به گفته وی، کتاب های زیادی هستند که حال و هوای دفاع مقدس را زنده می کنند، همانطور که تعداد قابل توجهی از این کتاب ها مانند «دا» و «خاطرات ایران» به نقش زنان در دفاع مقدس می پردازند.

وی ادامه داد: از میان این کتاب ها برخی به زندان ها و اردوگاه های عراق سرکشی کرده اند تا روایتگر حال و روز اسرای ایرانی در دوران سخت اسارت باشند که کتاب «پایی که جاماند» معروف ترین آنهاست. اما بین همه این کتاب ها شاید خیلی کم باشند آنهایی که دوران اسارت زنان ایرانی در چنگال بعثی ها را به تصویر بکشند.

کتاب «من زنده ام» خاطرات دوران هزار و یک شب اسارت 'معصومه آباد' در زندان های رژیم بعث صدام است.
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار