15. دى 1393 - 11:41   |   کد مطلب: 4573
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در همدان:
سایت همسرگزینی با نام «واسطه‌های ازدواج» در کشور راه اندازی شد
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی سایت همسرگزینی با نام «واسطه‌های ازدواج» در راستای مشاوره‌های ازدواج در کشور خبر داد.
سایت همسرگزینی با نام «واسطه‌های ازدواج» در کشور راه اندازی شد

به گزارش  شبنم ها، محمود گلزاری در همایش ازدواج و سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: دختران و پسران در این سایت ثبت نام نمی کنند بلکه واسطه هایی که دو نفر را برای همه در نظر دارند در این سایت ثبت نام می کنند و مشاوره می گیرند که این افراد را به هم برسانند.

وی ادامه داد: ازدواج یک انگیزه فطری است که انسان به آن گرایش دارد و آن باعث آرامش دل‌ها می‌شود،  گلزاری گفت: باید ازدواج، سالم بوده و نتیجه مطلوبی را داشته باشد.

گلزاری با اشاره به هفت کارکرد خانواده در ایران بیان کرد: مشکلات بسیاری در امر ازدواج وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شرایط جوانانی اشاره کرد که به سن ازدواج رسیده‌اند اما شرایط لازم را برای ازدواج ندارند.

این مسئول ‌افزود: هفت برنامه مدیریتی برای زوجین طراحی شده که از آن جمله‌ می‌توان به فواید ازدواج، ملاک‌های ازدواج خوب، خصوصیات همسر مناسب و نحوه شناخت آن و مهمترین مسائل آموزشی بعد از ازدواج اشاره کرد.

گلزاری دلیل آشفتگی بسیاری از خانواده‌ها را در سه عنوان خلاصه کرد و افزود: متأسفانه افراد در بسیاری از ازدواج‌ها انتخاب همسر مناسب، مراقبت و آموزش مداوم و مشاوره به هنگام ضرورت را رعایت نمی‌کنند در صورتی که باید پس از مرحله عقد این سه موضوع مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در زن و شوهر باید سلامت جسمی داشته باشند و بیماری های مزمن و توان فرسا نداشته باشند، عنوان کرد: همچنین باید از سلامت روانی، سلامت اخلاقی، سلامت جنسی، سلامت خانوادگی و سلامت دینی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه سرنوشت ازدواج‌ها بعد از مرحله عقد در سه مسیر گسستگی، آشفتگی و بالندگی است، گفت:20 درصد از ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد30درصد از ازدواج‌ها مسیر خوبی داشت و  50درصد از آنها نیز در مرحله آشفتگی هستند 

گلزاری اضافه کرد: آشفتگی بسیاری از خانواده‌ها را در سه عنوان خلاصه کرد و متأسفانه افراد در بسیاری از ازدواج‌ها انتخاب همسر مناسب، مراقبت و آموزش مداوم و مشاوره به هنگام ضرورت را رعایت نمی‌کنند در صورتی که باید پس از مرحله عقد این سه موضوع مورد توجه باشد.

وی با اشاره به آسیب‌پذیر بودن شخصیت برخی از افراد گفت: باید انتخاب همسر چنین افرادی درست و در مرحله آموزش مداوم و مشاوره باشد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باید ملاک‌های انتخاب همسر خوب را مورد توجه قرار داد، افزود: افرادی که گرفتار اعتیاد، بدبینی، خشونت، انحرافات اخلاقی و… هستند گزینه خوبی برای ازدواج نبوده و نیستند .

وی با بیان اینکه توصیه می کنم اگر کسی را برای ازدواج انتخاب کرده اید حتما به یک مرکز مشاوره مراجعه کنید، اظهار داشت: دانشگاه و محل کار عرصه خوبی برای انتخاب همسر است، انتخاب همسر در در خیابان، اینترنت، چت، فیس بوک، فضای مجازی و چیزهایی از این دست بد است.

گلزاری بیان کرد: باید در ادارات سعی بر رواج سنت حسنه ازدواج آسان در میان مجردها شود، مسئولان مجرد ها را شناسایی و با کمک مشاوره به هم برسانند.

سایت همسرگزینی با نام «واسطه‌های ازدواج» در کشور راه اندازی شد

دیدگاه شما

آخرین اخبار