18. دى 1393 - 9:29   |   کد مطلب: 4581
استاندار همدان گفت: با توجه به برگزاری همایش بین المللی 'میر سید علی همدانی' نام سال آینده همدان به نام این شخصیت بزرگوار نامگذاری می شود.
 سال 94 به نام سال 'میر سیدعلی همدانی' نامگذاری می شود

به گزارش شبنم ها به نقل از ایرنا  ،' محمد ناصر نیکبخت' روز چهارشنبه در ستاد برگزاری همایش میر سید علی همدانی اظهار کرد: سال آینده استان همدان میزبان برگزاری همایشی بزرگ به نام یکی از مفاخر دنیای اسلام و ایران است که باید این همایش در سطحی عالی در استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه امروز همدان در بزرگداشت و یادمان این شخصیت عالیقدر بسیار عقب مانده گفت: اگر تذکرات و پیشنهادات نماینده ولی فقیه در استان نبود امروز نیز در این موضوع ورود پیدا نمی کردیم.

وی گفت: امروز سازمان جهانی یونسکو و کشور تاجیکستان در برگزاری همایش میر سید علی همدانی و ارزش گذاری و معرفی این شخصیت عالیقدر از ما جلوتر هستند و باید از این فرصت برای معرفی مفاخر و جایگاه شهر همدان استفاده کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: امروز باید با توجه به شخصیت این عالم بزرگوار همه دستگاه های فرهنگی به ویژه دانشگاه ها برای برگزاری همایشی در سطح عالی تلاش کنند.

نیکبخت گفت: تمام امکانات و حمایت ها از سوی استانداری همدان برای برگزاری این همایش فراهم است و بودجه ای مناسب آنگونه که به دولت فشار وارد نشود برای برگزاری این همایش در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: تامین اعتبار برگزاری همایش میر سید علی همدانی جز اولویت های استان است و باید همه دستگاه های فرهنگی از جمله دانشگاه آزاد و صدا سیما نیز در کمیته های برگزاری این همایش حضوری فعال داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز گفت: برگزاری همایش میر سید علی همدانی یکی از فعالیت های مهم فرهنگی استان است که در معرفی شهر همدان و مفاخر آن بسیار حائز اهمیت است .

'محمد رضا بیاناتی' اظهار کرد: با توجه به خواهر خواندگی شهر همدان و شهر کولاب تاجیکستان باید از این ظرفیت در برگزاری همایش بین المللی میر سید علی همدانی استفاده شود.

وی تصریح کرد: خواهر خواندگی شهر همدان با کولاب تاجیکستان به دلیل وجود آرامگاه «میرسعیدعلی همدانی» در این شهر است و باید از این فرصت در تقویت همایش بهره یابیم.

همایش بین المللی میر سید علی همدانی سال آینده در همدان برگزار می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار