14. بهمن 1393 - 19:42   |   کد مطلب: 4781
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در نشست تخصصی عدالت جنسیتی در گفتمان انقلاب اسلامی، بر بازنگری و بررسی قوانین و مفاهیم چگونگی حضور زنان در اجتماع و اشتغال آنان تأکید کرد.
امام خمینی (ره) هویت زنانه، زنان را به رسمیت شناخت /

 به گزارش شبنم ها به نقل از طنین یاس،  همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر نشت تخصصی عدالت جنسیتی در گفتمان انقلاب اسلامی با حضور مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان، اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان، مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و کارشناسان امور زنان در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این نشست، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: امام خمینی (ره) علی رغم سیاست های موجود در دوران رژیم ستمشاهی، هویت زنانه زنان را به رسمیت شناخت و امروزه مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده همین سیاست است.

وی در ادامه  اظهار داشت: بحث عدالت در همه زمینه ها مخصوصا حوزه زنان جزو مباحث کلان و اصلی انقلاب اسلامی بوده است .

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه برخی از رویکردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه زنان به اجرا در آمده است، ادامه داد: اما امروزه در حوزه زنان ما چالش هایی نیز داریم که از جمله آنها تعریف و بازنگری چگونگی حضور زنان در جامعه و اشتغال است.

اصلانی افزود: امروزه یکی از شاخص های توسعه در غرب میزان شاغل بودن زنان است که متأسفانه سازمان ملل در آمارهای خود تعداد زنان شاغل در ایران را از بسیاری از کشورها از جمله پاکستان کمتر می داند و به نوعی این آمار نادرست است؛ اما به هر حال ما باید قوانین این مفهومی یعنی چگونگی حضور زنان در اجتماع و شاغل بودن آنان را بررسی کنیم .

وی در ادامه با اشاره به مصداق هایی از حمایت از زنان در جمهوری اسلامی افزود: اموری از جمله زمین سازی برای تحصیل زنان در سطوح مختلف و دیگر موارد از این قبیل باعث شده است تا حتی زنان در جوامع غربی به چالش وضع خود بپردازند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار