18. بهمن 1393 - 19:10   |   کد مطلب: 4891
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: جامعه زنان ایرانی به دنبال سهم خواهی یا رقابت جنسیتی نیستند بلکه در پی فرصت برای خدمت به جامعه و ارائه توانمندی های خود در راستای توسعه کشور هستند.
مشاور وزیر کشور: زنان ایرانی به دنبال سهم خواهی یا رقابت جنسیتی نیستند

به گزارش شبنم ها به نقل از ایرنا ،فهیمه فرهمندپور گفت: جامعه زنان ایرانی ظرفیتی بسیار بالا و ارزشمند دارد که فرصت های لازم را برای ایفای نقش در پیشرفت کشور نیافته است.

او گفت: بانوان ایرانی قرار نیست دنبال خط کشی ، سهم خواهی و رقابت جنسیتی باشند بلکه تلاش می کنند وضعیت جامعه بهتر شده و زنان فرصت یابند آنچه در توان دارند ارائه کنند.

فرهمندپور با تاکید بر همکاری بین دستگاهی برای بروز و ظهور یافتن این ظرفیت ها گفت: اگر قرار است بهبودی در وضعیت زنان کشور در ابعاد مختلف ایجاد شود اساسی ترین راهبرد ، همکاری بین دستگاهی است.

او گفت: وزارت کشور و به تبع آن استانداری ها دستگاهی ستادی هستند و وظیفه هماهنگ و یکپارچه سازی دستگاه های مختلف را دارند و باید بتوانند در همگرایی و هماهنگی دستگاه ها برای توجه به مسائل زنان ، ارتقا سطح زندگی و کیفیت بخشی به وضعیت آنان نقش موثری ایفا کنند.

او گفت: این همگرایی می تواند زمینه و فضای بهتری را برای حضور زنان در عرصه و بروز و ظهور ظرفیت های بالقوه آنان فراهم کند.

فرهمند پور بابیان اینکه تاکنون در این زمینه قدم های خوبی برداشته است، گفت: با این حال راه زیادی در پیش داریم زیرا واقعیت این است از ظرفیت بانوان کشور در حوزه های مختلف نه به خوبی استفاده و شناسایی شده و نه فرصت های مناسب به آنها داده شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار