20. بهمن 1393 - 10:49   |   کد مطلب: 4911
به همت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری صورت گرفت:
خرید بیش از2500 جلد کتاب برای ارتقاء فرهنگ شهروندی در همدان
محمد رضا بیاناتی معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان از خریداری بیش از 2500 جلد کتاب جدید جهت استقرار در فرهنگسرای بینش خبر داد.
خرید بیش از2500 جلد کتاب برای ارتقاء فرهنگ شهروندی در همدان

به گزارش شبنم ها، معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: موضوعات  این کتاب ها از قبیل: روان شناسی،علوم اجتماعی،علوم تکنولوژی، ادبیات ورمان، دیوان و اشعار، علوم دینی، کمک آموزشی، کنکوری و دانشگاهی، هنر ،تاریخ و ادبیات و... می باشد.

وی افزود این فرهنگ سرا آماده ی خدمات رسانی  به تمامی رده های سنی  و اقشار مختلف مردم  می باشد.

بیاناتی  ضمن تشکر از رویکرد، تدابیر و سیاست گذاری های شورای اسلامی شهر و شهردار در خصوص توجه ویژه به اموراجتماعی و فرهنگی و آموزش های شهروندی  گفت: سیاستگذاری و برنامه ریزی به منظور توسعه و ترویج  فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف و رشد و ارتقاء سطح معرفت، دانش و فرهنگ اسلامی  افراد می باشد.که در این راستا ایجاد  فضاهای مطالعه و تنوع عناوین کتاب ها در مراکز فرهنگی از مهمترین برنامه های اجتماعی و فرهنگی شهرداری همدان می باشد.

 وی افزود :حوزه کتاب همواره با تهدیدهای گوناگونی روبه‌ رو بوده است به‌ویژه آنکه سلیقه مخاطبان تغییر کرده و رویکردهای جدیدی برای مطالعه به وجود آمده است.

 وی گفت:اگر بحث کتاب و موارد مرتبط با فرهنگ را کالا بنامیم باید مشتری شناسی شود و راهکارها باید در راستای جذب مشتری باشد.

بیاناتی با اشاره به سرانه پایین مطاله در کشور واستناد به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کتاب باید وارد زندگی مردم شود و این استراتژی مهمی است که باید بررسی شود چگونه کتاب وارد زندگی مردم شود.

 وی افزود: در شرایطی که دشمنان اسلام به دست هم داده که پروژه اسلام هراسی را در جهان ارائه کنند رسالت همه اصحاب فرهنگ این است که  با تلاش چهره رحمانی دین را تبلیغ و به جهان بشناساند.

بیاناتی ادامه داد: امروز و آینده از آن دانایان است و این دانایی از کتاب ایجاد خواهد شد گفت: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی  را در شهر همدان با ایده های نو و جدید پی گیری خواهیم کرد. وی به موضوع ایجاد باکس های کتاب در ناوگان حمل و نقل درون شهری اشاره کرد و گفت: در تلاش بوده در چندین اتوبوس این  برنامه فرهنگی را راه اندازی کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار