4. اسفند 1393 - 20:13   |   کد مطلب: 5058
معاون اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد:
موفقیت همدان در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: همدان در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم وضعیت مطلوب و خوبی دارد.
در طرح تربیت حافظ خوب

 به گزارش شبنم ها، حجت ‌الاسلام حسین قبادی، در گفت و گویی اظهار کرد: طبق بررسی‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در بین استان‌های کشور، همدان در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم وضعیت مطلوب و خوبی دارد و در بین شهرستان های استان نیز نهاوند دارای بهترین ارزیابی است.

 

وی تصریح کرد:مقام معظم رهبری مطالبه‌ای پیرامون تربیت ده میلیون حافظ قرآن از دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای مسئول داشتند در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه تربیت یک میلیون حافظ قرآن را بر عهده گرفت.

 

قبادی افزود: امسال سومین سال اجرای طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف است که در راستای آن سهمیه استان همدان برای سال سوم 7 هزار و 650 نفر بود؛ از این تعداد 7 هزار و 678 نفر ثبت‌نام کرده اند که از ابتدای سال بخش اعظم آنها در کلاس‌های حفظ شرکت کرده‌اند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: در راستای طرح تربیت حافظ قرآن کریم آزمونی از حافظان در دو مرحله شفاهی و کتبی به عمل می آید که آزمون شفاهی آن از ابتدای اسفند آغاز و تا 15 اسفند ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمون کتبی نیز پس از برگزاری آزمون شفاهی روز جمعه 15 اسفند ماه در 8 شهرستان استان از 8 صبح برگزار می شود که در همدان این آزمون در محل امامزاده عبداله، ملایر سالن امتحانات دانشگاه پیام نور است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: همچنین آزمون کتبی این طرح در نهاوند در محل مصلای نماز جمعه، تویسرکان سالن اجتماعات مدرسه نمونه دولتی شهید بهشتی، کبودرآهنگ در حوزه مقاومت حضرت زهرا(س)، بهار در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع)، اسدآباد در دارالقرآن کریم خیابان امام خمینی(ره) و در رزن در دارالقرآن کریم جنب اسناد برگزار می شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار