16. اسفند 1393 - 13:53   |   کد مطلب: 5167
به مناسبت هفته درختکاری انجام شد:
آموزش های تخصصی شهروندی در همدان
به مناست هفته درخت کاری آموزش های تخصصی شهروندی به همت شهرداری همدان انجام شد.
آموزش های تخصصی شهروندی در همدان

به گزارش شبنم ها، معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: آموزش های  شهروندی باعث ارتقاء فرهنگ و در نتیجه آن جلب مشارکت شهروندان و کمک به مدیریت شهری  است که در نهایت نگهداری و توسعه مطلوب شهر را در پی خواهد داشت.

 

بیاناتی افزود: درخت یکی از نعمت های الهی است که  از زيباترين مظاهر خلقت و جلوه‌اي از تجليات آفريدگار عالم است ؛به دليل نقش حياتي كه در زندگي تمامي موجودات زنده، به ویژه انسان ها دارد، در اسلام نیز مورد توجه خاص قرار گرفته است؛ چرا که درخت نماد آباداني و شاخص سرسبزي و خرمي، و مظهر زندگي، و باعث لطافت هوا و موجب آسايش و رفاه انسان ،صفا و پاكي طبيعت است.

 

وی ادامه داد: زمین تنها سیاره برای زیستن را برای همیشه باید پاس داشت و اگر بخواهیم تمام جهان را بشناسیم باید از زمین خود محافظت کنیم، آسمان پاک و بی غبار برای رصد مستلزم داشتن زمین پاک است .

بیاناتی افزود:به همین منظور  دانش آموزان سه مدرسه شهر همدان در اقدامی در روز شنبه 16 اسفند ماه 1393 در محوطه تفریحی صدف (تپه حاج عنایت)  به کاشت نهال اقدام نمودند. این نهالها به نام خورشید و هشت سیاره منظومه شمسی نامگذاری شد تا  دانش آموزان جایگاه خود را در جهان بهتر شناخته و برای حفظ و نگهداری محیط پیرامون خود بکوشند.

 

این برنامه با استقبال چشمگیر دانش آموزان و مربیان ایشان مواجه گردید و دانش آموزان با شعارهایی همچون "ما زمین رو دوست داریم   در اون درخت می کاریم"  نهال های خود را کاشتند.  این برنامه برای اولین بار  در مرکز اختر شناسی همدان  برگزار گردید.

 

بیاناتی گفت: برنامه امروز  در مرکز اختر شناسی همدان  به صورت نمادین برگزار شد و سعی بر این بود که دانش آموزان با لزوم استفاده بهینه از عرصه‌های جنگلی توسط کارشناسان منابع طبیعی آشنا شوند.

 

 وی  با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از 15 اسفند آغاز می‌شود، افزود: برنامه های این چنینی در واقع بهانه ای برای پرداختن بیشتر به طبیعت است.

 

 معاون شهردار همدان با اشاره به ضرورت آموزش های شهروندی برای دانش آموزان و توسعه درختکاری خاطرنشان کرد: مباحث آموزشی در مدرسه با هدف توسعه فرهنگ درختکاری در میان نونهالان و نوجوانان باید مطرح شود.وی با تاکید بر ضرورت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی و توسعه درختکاری اظهار داشت: برنامه‌ریزی های مختلفی برای آموزش، دانش آموزان در زمینه درختکاری انجام شده است.با ساخت انیمیشن های مرتبط با حفظ و حراست از منابع طبیعی توسط شهرداری همدان با نظر کارشناسان و افراد با تجربه در حوزه منابع طبیعی و اکران آن  در برنامه های آموزش فرهنگ شهروندی سعی بر آن شد تا آگاهی های لازم در  این زمینه  به دانش آموزان داده شود.

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار