19. اسفند 1393 - 12:18   |   کد مطلب: 5194
یکی از قدیمی‌ترین زنان زندانی که به اتهام قتل به حبس ابد محکوم شده بود، پس از 35 سال اقامت در زندان با انجام آزمایش «دی‌ان‌ای» بیگناه شناخته شد و آزاد ...
زنی پس از ۳۵ سال زندان بیگناه شناخته شد

به گزارش شبنم ها به نقل از ایران،«کتی وودز» زن ۶۴ ساله اهل «نوادا» چند بار درخواست تجدید‌نظر در حکمش را کرده و اصرار داشت که قاتل فرد دیگری است و او را در اثر اشتباه مأموران محکوم به حبس ابد کرده‌اند.
به گفته کارشناسان حقوقی در دهه‌های پیش به خاطر اینکه آزمایش دی‌ان‌ای انجام نمی‌شد بیگناهان بسیاری در آن سال‌ها به جای مجرمان اصلی روانه زندان می‌شدند.
کتی وودز در سال ۱۹۸۰ میلادی (۳۵ سال پیش) در رابطه با قتل مردی جوان مجرم شناخته شده و به حبس ابد محکوم شده بود، در حالی که شاهدی برای تأیید بیگناهی‌اش نداشت و تنها به دلیل حضور در محل جنایت از سوی مأموران پلیس به دام افتاده بود.
به رغم بازجویی‌های مکرر پلیس، این زن بیگناه اتهام قتل را نپذیرفت و در این سال‌ها به دنبال اثبات بیگناهی و در پی یافتن راه نجاتی برای خویش بود. با گذشت ۳۵ سال از این حادثه، سرانجام مأموران پلیس از طریق آزمایش دی‌ان‌ای روی فیلتر سیگاری متوجه شدند که قتل توسط فردی دیگر انجام شده است و بر همین اساس، کتی وودز پس از تحمل ۳۵ سال حبس بیگناه شناخته شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار