17. فروردين 1394 - 11:08   |   کد مطلب: 5451
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشبختانه در شهرستان همدان کمبود پزشک متخصص وجود ندارد.
همدان کمبود پزشک متخصص ندارد

به گزارش شبنم ها، دکتر "حبیب‌الله موسوی بهار" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، افزود: در تعدادی از شهرستان‌های استان، در بعضی از رشته‌ها از جمله زنان، جراحی عمومی، ارتوپدی و ارولوژی با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم.

 

وی تصریح کرد: در سال 94، نمی‌توانیم برنامه‌ریزی برای تربیت پزشک متخصص داشته باشیم اما هر ساله برای جذب پزشک با وزارتخانه رایزنی می‌کنیم تا در هنگام توزیع سهم مناسبی به استان اختصاص یابد.

 

موسوی بهار با اشاره به طرح ماندگاری پزشکان متخصص در طرح تحول نظام سلامت، گفت: تلاش ما بر این است تا با افزایش میزان پرداختی به پزشکان حاضر در مناطق محروم، آن‌ها را در آن مناطق ماندگار کنیم.

 

وی در ادامه به خدمات ارائه شده در ایام تعطیلات نوروز 94 اشاره و اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال، 16 بیمارستان فعالیت داشتند و خدمات سونوگرافی، رادیولوژی و دندانپزشکی نیز به مراجعه کنندگان ارائه شد.

 

موسوی بهار ادامه داد: همچنین 45 پایگاه اورژانس و امداد هوایی نیز در این ایام به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم بود.

 

وی درباره عمل جراحی قلب باز در همدان گفت: ماهیانه بین 60 تا 70 عمل جراحی قلب باز در بیمارستان اکباتان همدان و تعداد زیادی جراحی به صورت غیرباز انجام می‌شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار