31. فروردين 1394 - 13:18   |   کد مطلب: 5622
مسمومیت شایع ترین عارضه مصرف چغاله بادام تلخ مزه در فصل بهار است.
«چغاله بادام» تلخ,عوارض,مسمومیت ,نوبرانه,چاغاله

به گزارش شبنم ها، مسئول تغذیه مرکز بهداشت بجنورد با اعلام این مطلب گفت : چغاله بادام هایی که مقداری تلخی دارد، حاوی مقدار بسیار کمی اسید سیانوریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور است که مصرف زیاد آن میی تواند به مسمومیت منجر شود.

 

«شهلا جودت» افزود : گاهی میوه ها توسط فروشنده ها با آب جوی، چاه و دیگر آب های غیر خوراکی و ناسالم شسته می شود و متاسفانه افراد بدون در نظر گرفتن مسایل بهداشتی آن را مصرف می کنند و به بیماری های گوارشی دچار می شوند.

 

وی تصریح کرد : بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی دستگاه گوارش ناشی از مصرف آب و مواد غذایی آلوده است که می تواند افراد بی احتیاط را در تمام سنین مبتلا کند و عوارضی نظیر کاهش شدید آب و املاح بدن، سوراخ شدن روده ، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت و زردی را ایجاد کند.

 

وی اظهار داشت : مسمومیت های غذایی ناشی از باکتری هایی نظیر باسیلوس سرئوس و استافیلوکوک اورئوس نیز از جمله بیماری هایی است که بر اثر مصرف میوه و غذای آلوده فرد را مبتلا می کند.

 

وی تاکید کرد : گول میوه های به ظاهر تمیز و شفاف روی چرخ های دستی را نخورید و از مصرف بدون شستشوی آن به شدت خودداری کنید.

منبع: ساجده

دیدگاه‌ها

آخه چاغاله بادوم خیلی خیلی خوشمزه است و نمیشه ازش گذشت مخصوصا توی این فصل .شما هم امتحان کن حتما عاشقش میشی .راستی به شما بگم میشه باهاش خورش و ترشی بسار خوشمزه هم درست کرد

دیدگاه شما

آخرین اخبار