5. ارديبهشت 1394 - 13:28   |   کد مطلب: 5688
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان :
سند جامع قرآنی استان همدان تهیه می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تهیه سند جامع قرآن همدان خبر داد و گفت: شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان همدان از نیمه دوم سال ۹۳ فعالیت خود را در همدان آغاز کرد.
قرآن,سند جامع,ارشاد,فعالیت‌های قرآنی,

به گزارش شبنم ها، فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبر نگار ما، اظهار کرد: شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان همدان از نیمه دوم سال 93 فعالیت خود را در همدان آغاز کرد و در اولین قدم سند جامع قرآنی همدان رصد و آمار و اطلاعات اولیه فعالیت‌های قرآنی همدان تهیه شد.

وی افزود: هدف از تشکیل این شورا ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های قرآنی بین دستگاه‌ها و مراکز مرتبط استان بود و این شورا از زمان تشکیل تاکنون 7 جلسه تشکیل شده و مصوبات خوبی نیز تصویب کرده است.

عبادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همدان جزء استان‌های برتر کشور در حوزه مراجعه به فضای مجازی و در حوزه مکتوب جزء 10 استان اول کشور است و در حال حاضر دارای 12 نشریه محلی، نمایندکی 16 خبرگزاری، 17 پایگاه خبری است.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان امسال اصول و سیاست‌هایی در حوزه فرهنگ و هنر با توجه به دیدگاه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت و وزیر رشاد طراحی کرده است و در این راستا کیفیت و اثربخشی برنامه‌ها مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: یکی از راهبردها و سیاسیت‌های مهم ارشاد استان حمایت از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بخش خصوصی است در این راستا توسعه مشارکت اهالی فرهنگ و هنر در برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های استان مد نظر است.

عبادی با بیان اینکه سال گذشته 22 برنامه شاخص فرهنگی و ادبی استانی، ملی و بین‌المللی در همدان برگزار شده است، عنوان کرد: همچنین 99 نمایش در استان تولید شده است که گاهی در یک هفته سه نمایش تولید و اجرا شده است.

وی بیان کرد: از اصول و سیاست‌های ما امسال کمک به افزایش توان فرهنگی مساجد در روستاها، تلاش در افزایش ارتقاء منزلت اجتماعی هنرمندان، احیاء تشکل‌های غیر دولتی، تقویت و تشکیل شورای فرهنگ عمومی و غیره است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار