6. ارديبهشت 1394 - 10:01   |   کد مطلب: 5691
برگزاری کلاس اخلاق در قرآن ویژه خواهران طلبه به مناسبت ماه پر فضیلت رجب در حوزه علمیه فدک برگزار شد.
 ماه رجب,حوزه علمیه ,خواهران,

به گزارش شبنم ها،  در این برنامه که به مناسبت ماه رجب برگزار شد؛حجت الاسلام والمسلمین طاهری پور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان رزن،با اشاره به این که امروز هدف اصلی دشمن بانوان و زنان جمعه اسلامی است  گفت: دشمن به صورت مستقیم جامعه زنان و دختران را مورد هدف هجمه های خود قرار داده و قصد دارد با ترویج برهنگی و بی حیایی در میان زنان جامعه اسلامی را منحرف کند، افزود: به همین  دلیل حضور بانوان موفق و متدین در اجتماع و خصوصا مسائل فرهنگی ضروری است. 

امام جمعه رزن  پس از تفسیر سوره مبارکه" اعلی " به فضایل و برکات ماه رجب اشاره کرد و  افزود: تمامی زنان و مردان در جامعه اسلامی باید از برکات ماه رجب استفاده کرده و با استفاده از فرصت‌های این ماه خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنند.

وی با اشاره به حدیثی در خصوص نام های ماه رجب،و  دلیل برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی آن، گفت: نام‏هایی مثل ماه آمرزش خواهی (شهرُ الاستغفار)؛ ماه تک (رَجَبُ الفَرد) به دلیل تنها واقع شدن و جدا شدن آن از سایر ماه‏های حرام؛ سرشار (رَجَبُ الاَصَبّ) به دلیل نزول سرشار رحمت الهی؛ ماه امیرمؤمنان (شهرُ امیرِالمؤمنین)، ریسمان الهی و اَصَمْ یعنی برخوردار از فضیلت‏های بسیار ...

حجت الاسلام طاهری پور ادامه داد: "الاصب " به معنای باران شدیدی است که  در عرض یک ساعت همه سد ها را پر می کند  و همه دشت ها و صحرا ها سیراب می شوند ، و همه از رحمت الهی بهره مند می شوند لذا انسان عاقل و بنده مومن  سعی می کند از این فرصت ها بهرمند شود  و خود را از باران رحمت الهی سیراب  کند  .

 

امام جمعه رزن با بیان این که ماه رجب ماه خودسازی اولیای الهی است، گفت: کسی می‌تواند قدر ماه رمضان و شب‌های قدر را قدر بداند که از فرصت ماه رجب برای استغفار و توبه به درگاه الهی استفاده کرده باشد.

 

وی یادآور شد: امروز باید مادران و مبلغان خواهر رسالت تربیتی زنان و دختران را در جامعه اسلامی به آن‌ها یادآوری کرده و برای آن‌ها بزرگ‌ترین ارزش یک زن را رسالت همسری و مادری معرفی کرده و رسالت و وظایف آن‌ها را در این زمینه تبیین کنیم.

 

حجت الاسلام طاهری پور در پایان خاطر نشان کرد: بانوان  متدین و خواهران طلبه  باید  رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در زمینه‌های مختلف به ویژه سبک زندگی اسلامی و فرزند پروری برای نسل جوان به خصوص دختران که آینده سازان و مربیان آینده جامعه هستند تبیین کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار