11. ارديبهشت 1394 - 18:43   |   کد مطلب: 5760
معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بررسی وضعیت طلاق در کشور در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.
بررسی وضعیت طلاق در کشور در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت

به گزارش شبنم ها، شهین‌دخت مولاوردی در دومین روز سفر هیئت دولت به استان فارس صبح امروز در جلسه مشترک  با مردم و مسئولان این شهرستان اظهار داشت: دولت توانست با شناسایی درست وضعیت در عرصه اقتصاد قدم‌هایی بردارد و با فراهم کردن زمینه خروج از رکود و تثبیت قدرت خرید مردم تا حدودی به موفقیت‌هایی دست ‌یافت، البته هنوز به آن نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

مولاوردی بیان کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب در گرو بسیاری از عوامل است تا بتوانیم با بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری کشور را به سمت رشد اقتصادی سوق دهیم و در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیاری صورت گرفته اما در سه حوزه اقتصاد، سلامت و بهداشت و سیاست خارجی شاهد دستاوردهای چشمگیری بوده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های خود را در حوزه سلامت و بهداشت در دو مرحله  پیش خواهد برد، گفت: مرحله نخست که آغازشده و بیشتر متمرکز بر درمان و کاهش هزینه‌های درمانی است و در مرحله دوم نیز برنامه‌ها به سمت بهداشت و پیشگیری پیش خواهد رفت و اقداماتی مانند توسعه خانه‌های بهداشت، برنامه پزشک خانواده، بیمه روستایی و برنامه ملی خودمراقبتی در دستور کار دولت خواهد بود.

مولاوردی در مورد برنامه‌های دولت در حوزه عمران نیز، اظهار داشت: درعین‌حال تمام محدودیت‌ها و مشکلات مالی و کاهش بی‌سابقه قیمت نفت تا مرز 40 دلار، امسال با تدبیری که اندیشیده شد در بودجه 94، 32 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته‌شده که  شاهد تحقق بسیاری از وعده‌ها و برنامه‌های دولت در راستای عمران و آبادی کشور خواهیم بود.

مولاوردی عنوان کرد: در سفرهای استانی یکی از مواردی که به عینه شاهد بودیم عدم توازن در توسعه است که درعین‌حال اینکه در سال پایانی برنامه پنجم توسعه هستیم هنوز آن توسعه همه‌جانبه، انسانی و پایدار در کشور اتفاق نیفتاده و با اهداف چشم‌انداز فاصله بسیاری دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به دو موضوع طلاق و عدم استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی زنان در اداره جامعه و پست‌های مدیریتی اشاره کرد و افزود: بحث طلاق یک پدیده تک‌عاملی نیست که ما به‌راحتی بتوانیم آن را به مرز پیشگیری و کاهش برسانیم اما بررسی این موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور قرار دارد و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

معاون رئیس‌جمهور در مورد استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی زنان در اداره جامعه و پست‌های مدیریتی نیز گفت: این امر مورد تأکید مکرر رئیس‌جمهور است و بارها بر استفاده از این ظرفیت و ایجاد فرصت برابر تأکید و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه ‌شده که منتظر بررسی و تصویب آن‌ها هستیم.

مولاوردی توانمندسازی زنان به‌ویژه زنان سرپرست خانواده را از اولویت‌های کاری برشمرد و خاطر نشان کرد: این موضوع نیز ریشه در وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه دارد که اگر مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت ازنظر اقتصادی و اجتماعی به نتیجه برسد بخشی از مشکلات این گروه از زنان نیز حل خواهد شد.

منبع: تسنیم

دیدگاه شما

آخرین اخبار