11. ارديبهشت 1394 - 19:12   |   کد مطلب: 5762
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با گذشت بیش از یک سال از تصویب کانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه هنوز این قانون به بهانه‌های مختلف در بخش خصوصی اجرایی نمی‌شود.
 اما و اگر‌های اجرای مرخصی زایمان در بخش خصوصی/ نبود منابع مالی بهانه است  مادر ,نوزاد ,زایمان,مرخصی,بهداشت,درمان

به گزارش شبنم ها، دکتر شهلا میرگلو بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: با گذشت بیش از یک سال و نیم از تصویب قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه هنوز این قانون در بخش خصوصی اجراییی نشده است، این در حالی است که وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در بخش دولتی به را حتی این قانون را پذیرفته‌اند.
وی ادامه داد: متولیان حمایت این قانون در اولویت مرکز امور زنان است که به نظر می‌رسد، جدیت لازم را برای حمایت از این قانون ندارند.
وی تصریح کرد:‌ در بسیاری از کشورهای پیشرفته مرخصی زایمان به جای 9 ماه 18 ماه است و به نوعی از این موضوع به عنوان ابزار تشویقی در مقوله حمایت از خانواده و فرزندآ‌وری استفاده می‌شود، اما در کشور ما به نظر می‌رسد حضور زن در اجتماع با فرزند ‌آوری منافات دارد.
وی با بیان اینکه فشار مالی و نبود منابع از جمله بهانه‌هایی است که در مخالفت با این قانون عنوان می‌شود، خاطر نشان کرد: این قانون در راستای حمایت از نظام خانواده و تشویق فرزندآوری تصویب شده و راهکاری برای مقابله با رشد منفی جمعیت کشور به حساب می‌آید.
باشگاه خبرنگاران
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار