29. شهريور 1399 - 11:04   |   کد مطلب: 5897
مهدیه شادمانی، نویسنده گفت:کتاب «بانوی انتظار»؛ روایت زندگی همسران جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس است که به شرح خاطرات روزهای دوری و انتظار این بانوان پرداخته است.
 کتاب ، بانوی انتظار ، نویسنده ، همسر آزادگان ، زن ، زنان انقلابی

 به گزارش شبنم ها، کتاب «بانوی انتظار»، روایتی از روزهای دوری و انتظار همسران اسرا است. مهدیه شادمانی نویسنده کتاب «بانوی انتظار» گفت: این کتاب، روایت زندگی همسران جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس است کهه به شرح خاطرات روزهای دوری و انتظار این بانوان پرداخته است.

وی ادامه داد: «بانوی انتظار»، خاطرات 10 نفر از بانوانی است که در سال‌های اسارت همسرانشان، زندگی سخت و  مملو از رنجی را گذرانده اند. در این کتاب حرف هایی از روزهای دلتنگی و مشقت این زنان اسوه آورده شده که شاید تا به امروز برای همسرانشان نیز بازگو نکرده‌اند.
شادمانی از عرضه این کتاب در نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: مجموعه 10 جلدی «بانوی انتظار» خاطرات همسران آزادگان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.
این نویسنده در ادامه گفت: در این اثر با به تصویر کشیدن زندگی زنان و دختران مجاهد اما گمنام این سرزمین در سال‌های انقلاب و جنگ، سعی شده تا سبک زندگی اسلامی که تصویری از صبر، عفت و پاکدامنی زنان مسلمان می‌باشد، روایت شود.
وی در ادامه با اشاره به نیاز جوانان و نوجوانان به الگوپذیری از نمادهای هویت دار ایرانی افزود: نیاز اصلی جوانان و نوجوانان امروز، داشتن الگویی از جنس زمان خود می‌باشد. در این اثر توجه ویژه‌ای به محوریت زن انقلابی مسلمان در کانون خانواده شده است.
نویسنده کتاب«بانوی انتظار» با اشاره به وظیفه مهم هنرمندان انقلابی در این عرصه اظهار داشت: باید با معرفی اسطوره‌هایی از جنس زنان و دختران انقلابی این آب و خاک و معرفی زندگی پاک و ساده آنها، الگوهای واقعی را به جوانان معرفی کنیم.
مصاحبه‌های این اثر توسط 2 تن از همسران آزاده به نام‌های بتول‌السادات و منیژه شیرین زاده احصاء شده و توسط مهدیه شادمانی به رشته تحریر درآمده است. علاقه مندان می‌توانند جهت تهیه این اثر به غرفه موسسه پیام آزادگان در نمایشگاه بین المللی کتاب مراجعه نموده و یا با شماره های 88807046- 88807017 داخلی 113 تماس بگیرند.
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار