28. ارديبهشت 1394 - 10:00   |   کد مطلب: 5935
یک متخصص زنان و زایمان در همدان و رئیس مرکز ناباروری غرب کشورگفت:در جامعه همیشه برای افراد باردار از درد زایمان طبیعی صحبت می شود و این موضوع موجب ترس مادران باردار شده که به این ترتیب به انجام جراحی سزارین سوق پیدا می کنند.
زایمان طبیعی سزازین نوزاد مادر بیمارستان

به گزارش شبنم ها، دکتر مرضیه فریمانی افزود:اگر اطرافیان، خانواده ها و مراکز بهداشتی عوارض زایمان سزارین را به بیماران اطلاع رسانی کنند، هیچگاه ماداران باردار به انجام عمل سزارین سوق داده نمی شوند.

دکتر فریمانی خاطرنشان کرد: مادری که در شرایط ویژه ای قرار داشته باشد و حیات جنین و یا خود مادر به خطر بیفتد بسته به تشخیص پزشک معالج عمل سزارین بر روی وی انجام می شود.

وی گفت: تشویق مادران باردار برای انجام زایمان طبیعی نیاز به فرهنگ سازی دارد و متولیان فرهنگ سازی مجموعه مراکز بهداشت، آموزش و پرورش و خانواده ها هستند.

یکی از مادران باردار نیز در گفت و گو با خبرنگارما گفت: من باردار هستم و به علت ترس از زایمان طبیعی می خواهم عمل سزارین انجام دهم.

این مادر باردار به نام "مهشاد.ذ" افزود: حتی فکر کردن به انجام زایمان طبیعی برایم غیرقابل تحمل و ترسناک است و می خواهم به هر قیمتی عمل سزارین انجام دهم اما متاسفانه برای انجام این عمل سه میلیون تومان باید هزینه کنم و عوارض عمل سزارین برایم اهمیتی ندارد.

وی گفت: هر چه به زمان زایمان نزدیک می شوم ترس تمامی وجودم را فرا می گیرد چرا که می ترسم قبل از انجام جراحی مجبور به زایمان طبیعی شوم.

 تابوی سزارین زمانی شکسته می شود که ترس از مادران باردار دور شود و این امر نیاز به فرهنگ سازی و تبلیغات در جامعه دارد که بخش تبلیغات این حوزه بر دوش دولت بوده اما متولیان فرهنگ سازی خودمان هستیم و باید آنقدر راجع به این موضوع صحبت کنیم که ترس زایمان طبیعی از جامعه رخت ببندد و به جایی برسیم که مادران باردار خودشان خواستار انجام زایمان طبیعی باشند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار