6. خرداد 1394 - 9:48   |   کد مطلب: 6032
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: نرخ رشد اعتیاد در خانم ها دو برابر آقایان است.
 نرخ رشد اعتیاد درخانم ها دو برابر آقایان است/راه اندازی۷مرکزسلامت

به گزارش شبنم ها، بابک یوسفی ظهر سه شنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با تاکید بر اینکه در سال های اخیر نرخ رشد اعتیاد در بانوان دو برابر آقایان است، ابراز داشت: متاسفانه الگوی مصرف مواد مخدر از تک مصرفی به چند مصرفی تغییر یافته به طوریکه هر فرد معتاد چندین نوع مواد مخدر را مصرف می کند که این موضوع کار درمان را دشوار تر می کند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه چند مرکز مانند بهزیستی و وزارت بهداشت در راستای درمان معتادین فعالیت  می کنند، افزود: باید از موازی کاری در راستای مبارزه با مواد مخدر خودداری کنیم و برنامه های ادارات و نهادها موازی هم نباشد.

یوسفی بهترین راه حل برای درمان معتادان را گروه های «ان. ای» عنوان کرد و ابراز داشت: ادارات و نهاد ها باید مکان های خالی خود را در اختیار این گروه ها قرار دهند.

وی برگزاری کلاس های آموزشی مهارت زندگی را در کاهش اعتیاد موثر دانست و گفت: تشکیل این قبیل کلاس ها به تنهایی پاسخگوی مبارزه با معضل اعتیاد نیست.

هفت مرکز سلامت در شهر همدان راه اندازی شده است

مدیر امور اجتماعی شهرداری همدان نیز در این جلسه از راه اندازی هفت مرکز سلامت در شهر همدان خبر داد و گفت: ارائه مشاوره و مهارت های زندگی و ارتقا شاخص های روانی در جامعه از اهداف این مراکز است.

سعید ترکمان ایجاد فرهنگسرا در نقاط مختلف شهر و حاشیه شهر ها را گامی در راستای پر کردن اوقات فراغت افراد دانست و گفت: شهرداری همدان در زمینه ساماندهی نقاط آلوده شهر ورود گسترده داشته است.

وی از تخریب مخروبه های شهر خبر داد و افزود: تاکنون ۴۵ نقطه از مخروبه های سطح شهر همدان که محل تجمع معتادان بوده توسط شهرداری تخریب شده است.

مدیر امور اجتماعی شهرداری همدان در ادامه با بیان اینکه در مجموع دو میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان برای ایجاد فرهنگسرا و تخریب مخروبه ها هزینه شده است، عنوان داشت: طرح تخریب مخروبه ها در شهر ادامه دارد.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان برنامه دقیق و مدونی ندارد، ابراز داشت: واقعیت هایی در اجتماع وجوددارد که نمی توان آنها را کتمان کرد.

حجت الاسلام محمد جمشیدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مواد مخدر در شهر همدان به وفور به دست طالبان آن می رسد، ابراز داشت: متاسفانه فرهنگ پیشگیری از مواد مخدر در همدان گم شده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در فرهنگ پیشگیری از اعتیاد نتیجه بهتری از درمان دارد، عنوان داشت: نباید گذاشت افرادی که سالم هستند به اعتیاد دچار شوند.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار