8. مهر 1399 - 11:37   |   کد مطلب: 6075
کتاب «زندگی شیرین» خانواده در اندیشه مقام معظم رهبری اخیراً‌ منتشر شده است،‌ این کتاب نکات کلیدی و توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به کلیه ارکان خانواده اعم از زن‌، مرد،‌ فرزند و جوان را بیان کرده است.
«زندگی شیرین»‌ در نگاه رهبر انقلاب

به گزارش شبنم ها به نقل از مشرق، «زندگی شیرین»‌ خانواده در اندیشه مقام معظم رهبری به کوشش احمد طهماسبی از سوی انتشارات یاقوت منتشر شد.

نویسنده در این کتاب با مرور بیانات رهبر معظم انقلاب موضوع خانواده را مورد بررسی قرار داده است،‌ اهمیت خانواده و زن،‌ وضعیت خانواده در جوامع اسلامی‌، سفارش به مسئولین در مورد زن،‌ جایگاه و وظیفه زن در خانواده‌، نقش و وظیفه مرد در خانواده‌، وظایف متقابل زن و شوهر،‌ سفارش به مردها،‌ سفارش به زن‌ها، سفارش به زنان و شوهران،‌ سفارش فرزند به پدران و مادران،‌ توصیه به جوانان‌، از بخش‌های این کتاب است.

در بخش توصیه به جوانان،‌ توصیه‌های رهبر انقلاب درباره موضوعاتی چون یاد خدا‌، عبادت با توجه‌، پرهیز از غرب‌گرایی‌، حضور در فعالیت‌های اجتماعی‌، استفاده از فرصت اجوانی‌، کتاب خوانی و علم آموزی‌، امیدواری بیان شده است. معظم له در موضوع حضور جوانان در فعالیت‌های اجتماعی فرموده‌اند:‌ من به جوان‌ها توصیه می‌کنم که در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشند،‌ منتهی مواظب باشند که این فعالیت‌ اجتماعی آن‌ها را از درس خواندن دور نکند،‌ در فعالیت‌های اجتماعی هم آن چیزهایی که جنبه‌های دینی آن واضح‌تر است، آن‌ها را مرجع بدارند،‌ مثلا فرض کنید دو راه وجود دارد که شما مخیرید به این اردو بروید یه به آن اردو؛ این اردو مربوط به جمعی است که جنبه‌های دینی بیشتری دارد. آن یکی کم‌تر. آن اردویی را ترجیح دهید که جنبه‌های دینی بیشتری دارد. البته ممکن است همیشه دوران امر این گونه واضح نباشد. مسلماً تشخیص دقیق شما و کمک پدر و مادرتان را لازم دارد.»

«زندگی شیرین»‌ خانواده در اندیشه مقام معظم رهبری در 100 صفحه در شمارگان 5 هزار نسخه به قیمت 4 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار