19. خرداد 1394 - 11:35   |   کد مطلب: 6163
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از یک نمایشگاه نقاشی کودکان خیابانی و کار که در محل انجمن MS ایران در تهران برپا شده بود از ضرورت پیگیری ثبت روز لغو کار کودک در تقویم رسمی کشور خبر داد.
    معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری     شهیندخت مولاوردی     کار کودک

به گزارش شبنم ها، شهیندخت مولاوردی عصر دوشنبه با بیان این مطلب به ثبت روز 12 ژوئن (22 خردادماه) در تقویم بسیاری از کشورها به این نام اشاره و افزود: ضرورت دارد تا با همکاری همه دستگاه های مرتبط با این حوزه این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: این کار به عنوان اقدامی در جهت جلب توجه هر چه بیشتر آحاد جامعه به ضرورت جلوگیری از کار کودکان و توجه به اهمیت ادامه تحصیل این قشر از جامعه انجام شده است.

مولاوردی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا که از وی در مورد آمار کودکان کار و میزان ابتلای آنان به برخی بیماری ها و یا میزان اعتیاد آنها هم گفت: متاسفانه تاکنون آمارگیری صحیح و دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: که تهیه این آمار بسیار ضروری و لازم است تا دولت از شمار این افراد اطلاعات بسیاری دقیق و کاملی داشته باشد و بتواند برای هرگونه برنامه ریزی و اقدام عملی با استناد به آنها اقدام شایسته ای انجام دهد.

**حضور بانوان در ورزشگاه ها

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره ناهماهنگی میان وزارت کشور با آن معاونت برای ابلاغ امکان ورود بانوان به ورزشگاه ها گفت: ترجیح می دهم در این زمینه صحبت نکنم ولی این مساله را دولت رها نکرده و نظرش هم برای ورود بانوان به ورزشگاه ها تغییری نکرده و امیدواریم این مطالبه بخشی از جامعه را بتوانیم به طور شایسته ای پاسخ داده و آن را تبدیل به یک چالش نکنیم.

وی درباره طرح های توانمندسازی بانوان هم گفت: دسترسی یکسان اقشار مختلف جامعه به امکانات و فرصت های شغلی از اولویت های سال 94 و 95 این معاونت است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضای تفاهمنامه سه جانبه میان آن معاونت و وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه ای در همین زمینه اشاره کرد و افزود: به زودی در همه استان ها شرایط ارائه این خدمات فراهم خواهد شد.

وی درباره تسهیل شرایط اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار گفت: مشکل وثیقه و ضامن مهمترین مانع در این زمینه است و این موضوع در حال بررسی کارشناسی در این معاونت بوده تا راهکار مناسبی برای آن فراهم شود و در همین حوزه حتی مشکل بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر برخی از زنان سرپرست خانوار هم وجود دارد که این معاونت درصدد هست برای آن نیز راهکار مناسبی تهیه و برای اجرایی شدن از مسیرهای قانونی پیگیری کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار