8. اسفند 1398 - 9:28   |   کد مطلب: 6288
مسوول بسیج جامعه زنان:
تبلیغ زندگی تک والدی به سبک غرب!
نادیده گرفتن خطوط قرمز در حالی که دستگاه های نظارتی به خصوص وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی نظارتی ندارند...
تبلیغ زندگی تک والدی به سبک غرب!

به گزارش شبنم ها، مینو اصلانی مسوول بسیج جامعه زنان در خصوص مطرح کردن بحث امکان سرپرستی فرزند برای دختران مجرد توسط برخی رسانه ها گفت: یکی از دغدغه هایی که همیشه در ازدواج مطرح است تنهایی است و این دغدغه و نگرانی باعث می شود که ازدواج صورت بگیرد.

اصلانی افزود: وقتی این دغدغه به این شکل از بین مردم جمع شود طبیعتا وضعیت ازدواج از شرایط فعلی نیز بدتر می شود.

وی گفت: دغدغه تنها ماندن در میانسالی و کهنسالی یکی از موضوعاتی است که جوانان و به خصوص دختران را ترغیب به ازدواج می کند، اما اگر ما با چنین حرفهایی این دغدغه را برطرف کنیم خیلی از مسائل شکل می گیرد که جوانان و دختران به سمت ازدواج نروند.

مسوول بسیج جامعه زنان تصریح کرد: این مباحث کاملا غیر منطقی و غیر بومی کشور ما است و نباید مطرح شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر خانواده های زیادی هستند که تمایل دارند سرپرستی فرزندان را به عهده بگیرند ولی این کار شرایط بسیار سختی دارد.

اصلانی افزود: ما باید خانواده هایی را که فرزندان کمی دارند و امکان فرزند آوری ندارند را ترغیب کنیم که سرپرستی فرزندان را به عهده بگیرند.

وی گفت: اگر امکان سرپرستی فرزندان برای دختران مجرد فراهم شود قطعا این فرزندان در آینده مطالبه می کنند که چرا سرپرستی آنها به صورت تک والدی انجام شده است.

اصلانی با بیان اینکه تک والدی اساسا یک الگوی غربی و در مسیر یک زندگی طبیعی بسیار خطرناک است خاطرنشان کرد: این فرزندان چه گناهی دارند که ما امروز برای آنها تصمیم بگیریم که فقط با یک والد زندگی کنند در حالی که شخصیت چنین فرزندانی به لحاظ عاطفی و روحی به درستی شکل نمی گیرد.

وی افزود: مطرح کردن این مسائل از لحاظ اخلاقی هم نمی تواند توجیه پذیر باشد.

مسوول بسیج جامعه زنان اظهار داشت: متاسفانه بعضی از رسانه ها بدون بررسی و نظارت و در حالی که اشراف بر روی مصالح کلی جامعه ندارند ورود به مسائلی پیدا می کنند که اصلا مربوط به حوزه کاری آنها نیست.

وی گفت: این رسانه ها به لحاظ ژورنالیستی وارد یک سری از مسائل جامعه می شوند و آنها را پرورش داده و تبدیل به یک فرهنگ و رفتار می کنند.

اصلانی در خاتمه گفت: این مسئله واقعا جای تأمل و تعجب دارد که چرا دستگاه های نظارتی به خصوص وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی نظارتی ندارند، اینکه بعضی از رسانه ها موضوعاتی که هم به لحاظ عرفی و هم فرهنگی و دینی جزء خطوط قرمز ما هستند را نادیده می گیرند قطعا نظارت جدی مسوولین را می طلبد.

گفتنی است روزنامه‌‌ی غربگرای شرق که در حال تبلیغ سبک زندگی غربی است امکان سرپرستی فرزند برای دختران مجرد را پاسخ به یک نیاز اجتماعی می داند...

 

منبع: خبرگزای بسیج

دیدگاه شما

آخرین اخبار