8. تير 1394 - 13:58   |   کد مطلب: 6343
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بحران اقتصادی بسیار جدی است اما باید به فرهنگ بیشتر توجه شود زیرا فرهنگ می‌تواند اقتصاد را بسازد اما اقتصاد توان فرهنگسازی ندارد.
نسل‌آوری فراموش شده است/ اصلاح اقتصاد در گرو اصلاح فرهنگ

به گزارش خبرگزاری شبنم ها، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی شامگاه یکشنبه در پاسداشت حماسه حضور به مناسبت سالگرد 24 خرداد، با بیان اینکه نباید دلگرم‌شدن به پیروزی‌ها ما را از مسائل مهم غافل کند، اظهار کرد: بحران اقتصادی بسیار جدی است اما باید به فرهنگ بیشتر توجه شود زیرا فرهنگ می‌تواند اقتصاد را بسازد اما اقتصاد توان فرهنگسازی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه 5 میلیون دختر در کشور وجود دارد که شانس ازدواج ندارند، افزود: در حال حاضر اگر کشور به توسعه هم دست یابد با توجه به تهدید نسلی که وجود دارد، آن را به دست چه کسی خواهیم سپرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در 33 درصد خانواده‌ها یا ازدواج صورت نمی‌گیرد و یا تنها یک فرزند به دنیا خواهد آمد.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان رتبه نهم خودکشی در کشور را دارد، افزود: زمانی که فرهنگ نباشد اقتصاد نیز شکل نخواهد گرفت و بیشتر مشکلات اقتصادی از مسائل فرهنگی نشأت می‌گیرد.

طه‌محمدی با بیان اینکه 60 تا 70 درصد مشکلات کشور معلول بیکاری است، تصریح کرد: از بین رفتن یک انسان از طریق خودکشی فاجعه‌ای به مراتب بدتر از فوت 100 انسان از طریق سوانح رانندگی است.

وی با اشاره به اینکه از نظر فرهنگ ضعیف هستیم، ادامه داد: اگر نمی‌توانیم خودکشی را به صفر برسانیم، باید بتوانیم آن را به حداقل کاهش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسل‎آوری فراموش شده و این آینده را با چالش مواجه خواهد کرد.

منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار