10. تير 1394 - 13:06   |   کد مطلب: 6359
معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان:
پرونده آنفلونزا هیچ وقت بسته نمی شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سند راهبردی امنیت غذایی استان مبتنی بر سه پایه تامین پایدار غذا، بهبود وضعیت غذا و ایمنی غذا تدوین شده است، اظهار داشت: انتشار مطالب کذب در خصوص مشاهده بیماری روده ای وبا و آنفولانزا در استان توسط یکی از جراید حرکت غیر حرفه ای و ناشایستی است که تبعات اجتماعی منفی را به دنبال دارد.
مراکز ایزوله در بیمارستان های همدان آماده هستند

به گزارش شبنم ها، حسین عرفانی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان افزود: رسانه ها نباید شایعات را مبنای گزارشات خود قرار دهند بلکه باید خبر را از مسئول مرتبط دریافت و انعکاس دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کشور هایی که وبا در آن اندمی شد ایران بود، ابراز کرد: در ۵۰ سال گذشته موارد متعددی از وبا در کشور گزارش شد که در سال ۱۳۹۳ با اقدامات انجام گرفته چرخه بیماری وبا در کشور ایجاد نشد و سال گذشته سال بدون وبا نام گرفت

عرفانی تصریح کرد : امسال نیز  در سطح استان همدان موردی از بیماری وبا  گزارش نشده و طغیان آن تا حدی کنترل شده است اما با توجه به پتانسیلی که احتمال وجود این بیماری باشد برنامه های پیشگیرانه در سطح استان اجرا می شود .

وی افزود: با شروع فصل گرما طبیعتا شیوع بیماری های روده ای افزایش می یابد . به همین دلیل تدابیری بویژه برای اطفال و سالمندان اندیشیده ایم .

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی های لازم و تمهیدات لازم در دانشگاه علوم پزشکی همدان برای جلوگیری از وبا پیش بینی شده است، ابراز داشت: در مورد آنفولانزا نیز باید گفت که پرونده بیماری آنفولانزا هیچ وقت بسته نشده و همیشه باز است.

عرفانی افزود: خوشبختانه کارهای خوبی در بحث ساختار سازی امکانات بیمارستانی استان اتفاق افتاده است که از سال 88 اتاق های ایزوله که ایجاد بود تجهیز شدند.

وی بیان کرد: علاوه برمراکز ایزوله در بیمارستان فرشچیان وبیمارستان تویسرکان  نیز مجهز به اتاق های ایزوله و آماده خدمات رسانی است و امیدواریم به زودی همه شهرستان ها به مراکز ایزوله مجهز شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار