11. تير 1394 - 10:02   |   کد مطلب: 6369
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اضافه کردن این نکته که اکثر افرادی که طلاق گرفته اند پشیمانند، ادامه داد: ۵۰ درصد طلاق ها با توافق طرفین است و در امر طلاق بیشترین ضرر متوجه زنان می شود.
 ثبت سالانه ۲۰۰۰طلاق توافقی دراستان همدان

به گزارش شبنم ها، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان به تفاوت فرهنگ هابه عنوان یکی از عمده علت های طلاق اشاره کرد و گفت: سالانه چهار هزار طلاق در استان اتفاق می افتد که دو هزار مورد آن توافقی است.

سعید گلستانی با بیان اینکه بیشتر مشکلات دیه در حوزه تصادفات است، اظهار داشت: با افزایش تولید خودروی داخلی و استفاده بیشتر مردم نقش عوامل انسانی در تصادفات به ۷۰ درصد رسیده و بیشترین خسارات جانی و مالی را در جاده ها شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار جوان در تصادفات کل کشور جان باختند، افزود: این آمار مربوط به افراد بین ۱۸ تا ۳۰ سال است و نیروی کار کشور محسوب می شدند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان با اعلام اینکه سالانه هشت هزار خانواده در اثر تصادفات بی سرپرست می شوند، عنوان کرد: همچنین سالانه ۱۰ هزار میلیارد از هزینه های بیت المال صرف تصادفات جاده ای می شود.
گلستانی با اشاره به برنامه های صورت گرفته که سالانه بین ۱۰ تا ۳۰۰ نفر از آمار کشته شدگان را کاهش می دهد، بیان کرد: موتورسواری یکی از تهدیدات جدی برای جسم و جان افرادی است که از این وسیله استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه سالانه شش هزار جوان در تصادفات موتور سواری کشته می شوند، ادامه داد: تذکرات باید داده شود تا مردم با احساس خطر، رفتارهای اجتماعی به این شکل را تغغیر دهند و درنتیجه آن صدمات کاهش یابد.

زندانی شدن ۲۶۵ نفر به خاطر ضمانت
رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان همدان با افزودن این نکته که سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان در تصادفات جاده ای کمک داده شد، گفت: ۱۵ درصد از تصادفات جاده ای مربوط به راننده هایی است که بیمه تکمیلی ندارند.
گلستانی افزود: همچنین ۳۰ درصد از زندانیان مالی افرادی هستند که ضامن شده اند.
وی با بیان اینکه زندانی شدن ضامن به معنای سقوط اخلاق در جامعه است، یادآور شد: افرادی که درآمد کم و یا سرمایه پایینی دارند تنها باید تا یک سوم سرمایه خود ضمانت دهند.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه بسیاری از افرادی که با عنوان ضامن اکنون در زندان ها به سر می برند تنها قصد خیرخواهانه و کمک به دیگری را درنظر داشتند، گفت: سال گذشته در استان ۲۶۵ نفر بابت ضمانت در زندان بودند که ۴۸ درصد زندانیان غیرعمد را شامل می شدند.

۵۰ درصد طلاق ها با توافق طرفین است
گلستانی در ادامه سخنان خود به موضوع نفقه اشاره کرد و افزود: اکثر افرادی که به خاطر نفقه در زندان هستند معتاد بوده و خانواده آنان در مضیقه به سر می برند و به همین دلیل ستاد با دادن وام ها و کمک های بلاعوض به آنها کمک می کند.
وی از مهریه های سنگین با عنوان آفت زندگی یاد کرد و گفت: مهریه سنگین موجب دوام زندگی نمی شود و ضامن خوشبختی کسی نبوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه در رفتار و سبک زندگی جوانان تغییر ایجاد شده، یادآور شد: جوانان همچون گذشته قانع نیستند و این ناشی از بلد نبودن شیوه صحیح زندگی، بالا بودن توقعات و مدیریت نادرست زندگی است.
گلستانی با تاکید براینکه شیوه ها و نحوه رفتارها در ازدواج های کنونی باید تغییر کند، افزود: مشکل اصلی این ازدواج ها عدم توجه به هم کفو بودن طرفین، عدم شناخت کافی و درنهایت انتخاب نادرست است.

وی با اضافه کردن این نکته که اکثر افرادی که طلاق گرفته اند پشیمانند، ادامه داد: ۵۰ درصد طلاق ها با توافق طرفین است و در امر طلاق بیشترین ضرر متوجه زنان می شود.
۹۰ درصد دوستی های دانشجویی منجر به ازدواج نخواهد شد
رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد دوستی های دانشجویی منجر به ازدواج نخواهد شد، بیان داشت: این دوستی ها منجر به ایجاد آسیب های جدی در حوزه اخلاق می شود که نمود آن در دادگاه های خانواده است و باید به آنها پرداخته و این مشکلات بازگو شود.

گلستانی به این مطلب که رعایت موازین شرعی و اخلاقی امری اجتناب ناپذیر است، اشاره و عنوان کرد: سالانه چهار هزار طلاق در استان اتفاق می افتد که دو هزار مورد آن توافقی است.

وی به تفاوت فرهنگ ها که به عنوان یکی از عمده علت های طلاق مطرح است و موجب هم کفو نبودن افراد می شود، اشاره کرد و گفت: تفاوت دیدگاه های کوچک زمینه ساز بروز مشکلاتی می شود که به مرور افزایش می یابد.
 

 

منبع: مهر

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار