12. شهريور 1399 - 14:31   |   کد مطلب: 6415
رییس سازمان بهزیستی، عمق و خطر آسیب های اجتماعی برای زنان را بیش از مردان دانست و به زنانه شدن این آسیب ها اشاره کرد.
خطر آسیب های اجتماعی برای زنان بیش از مردان است

به گزارش شبنم ها، انوشیروان محسنی بندپی : سازمان بهزیستی از نهادهای تخصصی است که یکی از برنامه های آن در زمینه کاهش بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و بعضا برخی معلولیت ها است.

وی آسیب های اجتماعی را دارای پیچیدگی خواند و ادامه داد: برنامه های این سازمان تقویت انگیزه های مشارکتی است که در انجمن ها، نهادهای خیریه و سازمان های مردم نهاد وجود دارد.

محسنی بندپی با بیان اینکه موسسه زنان سرزمین خورشید با فعالیت و برنامه های مطلوب خدماتی را به زنان بهبود یافته از اعتیاد ارائه می کند، تصریح کرد: کارشناسان بهزیستی انواع خدمات آموزشی و برنامه های توانمند سازی این مراکز را در دستور کار خود دارند.

وی گفت: در صورتیکه بتوانیم چنین موسساتی را در کشور توسعه دهیم و بر نحوه عملکرد آنها نظارت داشته باشیم، از حمایت های خود با رویکردهای تقویتی مضایقه نخواهیم کرد.

رییس سازمان بهزیستی با اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت و استفاده از ظرفیت های جامعه برای مقابله با آسیب های اجتماعی، به زنانه شدن این آسیب ها اشاره کرد و افزود: باید از همین حالا برنامه ریزی های خود را در این حوزه آغاز کنیم، زیرا عمق و خطر آسیب های اجتماعی برای یک زن بیش از یک مرد است.

** ظرفیت شهرداری ها در حوزه آسیب های اجتماعی

محسنی بندپی، شهرداری ها را دارای ظرفیتی دانست که می توانند از آن در حوزه آسیب های اجتماعی بهره برند اما تاکنون از آن استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد فرهنگی و خدماتی است، ادامه داد: این نهاد لازم است بیشتر به مساله ورود پیدا کنند، هرچند وزارت بهداشت هم می تواند در حوزه پیشگیری، حمایت و درمان خدماتی را ارائه دهد.

رییس سازمان بهزیستی با تاکید بر برنامه های رصد مسایل اجتماعی و دسترسی به آمار و ارقام دقیق بدون کتمان در این حوزه افزود: این امر سبب می شود حساسیت، مشارکت و اعتماد مردم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در برنامه های زیربنایی کشور نظیر برنامه ششم توسعه، پیوست مسایل و آسیب های اجتماعی باید وجود داشته باشد، اظهار امیدواری کرد شاهد حداقل آسیب ها در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این بازدید شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز حضور داشت و مدیرعامل موسسه زنان سرزمین خورشید به برخی مشکلات و موانع موجود در حوزه فعالیت این مرکز اشاره کرد.

موسسه زنان سرزمین خورشید نخستین مرکز گذری کاهش آسیب اعتیاد زنان است که با هدف ارائه خدمت و حمایت این قشر از جامعه در منطقه شوش و دروازه غار راه اندازی شده است.
 

انتهای پیام /

ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار