24. تير 1394 - 10:29   |   کد مطلب: 6515
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی گفت:دشمن با سوق دادن زنان به ابتذال و فساد،نیازی به پیاده کردن نیروهای نظامی و طراحی نقشه های مختلف ندارد،زنان متاثر از این برنامه سربازان مسلحی هستند که به راحتی کشور و فرهنگ اسلامی را به مسیر مدنظر آنان سوق می دهند.
زنان بی حجاب سربازان مسلح تهاجم فرهنگی هستند

به گزارش شبنم ها، اعظم محمدی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی دیار آفتاب، با اشاره به تاکیدات اسلام برای حفظ عفاف و حجاب در جامعه گفت: اسلام برای حضور انسانی زن در اجتماع استفاده از حجاب و پوششی قاعده مند را به عنوان راهکاری برای فعالیت بدون پیامدهای جنبی در جامعه و حضور انسانی زن فارغ از دید و نگرش غرایز طبیعی ارائه داده است.

محمدی ضرورت حجاب را به دلیل مصلحت کلی نوع انسان و به ویژه صلاح زن دانست و اظهار کرد: حضور ارزشی و هدفمند زنان در جامعه به این معناست که زن با عرضه جنبه های جنسیتی در جامعه ظاهر نشده و هیچ نگاه مبتنی بر جنسیت به او دوخته نشود.

وی افزود: پوشش زن در حدودی که اسلام تعیین کرده و ضروری دانسته موجب کرامت و احترام بیشتر نسبت به افراد است، زیرا از سویی زن را از تعرضات غیر اخلاقی مصون داشته و از سویی دیگر باعث جلوگیری از برخی انحرافات اخلاقی در جامعه می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی نگاه عادلانه اسلام نسبت به زن را سبب شکل دادن به شخصیت حقیقی وی عنوان و بیان کرد: حجاب در یک جامعه اسلامی حافظ پاکی و عزت زن و تضمین کننده آزادی و ارزش های انسانی است.

محمدی ادامه داد: حجاب نگاه دارنده حریم خانواده از خطرات احتمالی و نعمتی اعطایی از سوی خداوند به زن برای حفظ عظمت و حرمت او با قرار گرفتن در هاله ای از عفاف است.

وی عفاف را مقدمه حجاب دانست و با تاکید بر اینکه در نبود این ویژگی حتی افراد با حجاب نیز در تقیدات دینی ضعف خواهند شد، ادامه داد: بی توجهی به مسئله عفاف، یکی از دلایل بدحجابی است؛ گاهی حجاب رعایت ولی عفاف نادیده گرفته می شود که رعایت نکردن حدود شرعی به ویژه از سوی زنان مصداق همین بحث است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی گفت: عفاف روح پوشش و حجاب کالبد عفاف، عفاف فلسفه حجاب و حجاب نیز تضمین کننده سلامت روح و روان انسان است.

محمدی تاکید کرد: عفاف یعنی وقار و متانتی که تمام حرکات و سکنات مومن را همراهی می کند مانند عفاف در نگاه، کلام، پوشش، راه رفتن و... . حجاب یعنی پوشش آنچه که زن را زیبا جلوه می دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن همواره در پی سوق دادن زنان به ابتذال و فساد در جوامع اسلامی و از خود بیگانگی آنان است، افزود: دشمن با پیگیری این هدف دیگر نیازی به پیاده کردن نیروهای نظامی و طراحی نقشه های مختلف ندارد، زنان متاثر از این برنامه سربازان مسلحی هستند که به راحتی کشور و فرهنگ اسلامی را به مسیر مدنظر آنان سوق می دهند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: زنان بی حجاب در این طرح مصرف کننده بی اعتراض غرب، مبلغان فرهنگ برهنگی، کوبندگان ارزش های اسلامی و زیرپا گذارندگان حریم دستورات الهی می شوند.

حجاب یک امانت دینی و ملی برای زنان و مردان مسلمان ایرانی

محمدی با تاکید بر تاثیرات فردی حجاب و عفاف گفت: کاهش غریزه خودنمایی و آراستگی زن و غریزه جنسی مرد، افزایش حجب و حیا زن، افزایش وقار و متانت و تکبر ذاتی زن در برابر بیگانه، درونی شدن صفت عفت و پاکدامنی در زن و مرد، افزایش خویشتن داری و کفّ نفس در زن و مرد، افزایش عزت نفس و خودباوری در زن و اعتقاد به زینت و تکامل معنوی به جای زینت ظاهری از جمله این تاثیرات است.

وی همچنین ایجاد و افزایش تقوا در زن و مرد، پذیرش حریم بین زن و مرد و محدودیت روابط آنها، تامین غیرت ورزی مرد، ایجاد و افزایش آرامش و امنیت روانی و اجتماعی زن و مرد، کاهش تمایل زن و مرد به اختلاط بدون ضرورت، حفظ نگاه، فکر و جسم از گناه، حفظ گوهر عفت زن، حفظ شخصیت انسانی زن و حفظ زن به عنوان امانت و ناموس خدا را از دیگر تاثیرات فردی حجاب و عفاف در جامعه بیان کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به وجود ۱۴ آیه در قرآن با موضوع گفت: در این آیات احکامی در رابطه با روابط اجتماعی و خانوادگی، احکام مختص زنان، احکام مختص مردان و احکام مشترک پرداخته شده و اجرای برخی از این احکام برای دختران، همسران پیامبر و زنان مومن یکسان لحاظ شده است.

محمدی ضمن تاکید بر اینکه حجاب تنها مختص زنان نیست و برای مردان نیز اهمیت دارد، ادامه داد: تعدد آیات و روایات احکامی مخصوص به حجاب شرعی زنان آمده نشان دهنده اهمیت و ضرورت حفظ آن برای زنان در جامعه است.

وی بیان کرد: به همان میزان که زنان وظیفه پوشاندن خود از نامحرم را دارند مردان نیز موظف به حفظ حریم بین خود و زنان نامحرم اند، به این معنی که همواره باید به منظور سالم سازی محیط جامعه در روابط اجتماعی حائلی از عفاف بین زن و مرد واقع شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه چادر صرفا یک پوشش نیست بلکه یک امانت دینی و ملی و دارای فرهنگی جامع و مختص به خود است، گفت: عدم آشنایی بخش قابل توجهی از زنان و دختران جوان جامعه ما با حجاب و عفاف معضلی قابل تامل است.

محمدی تاکید کرد: فرهنگ عفاف و حجاب نباید به عنوان یک نماد و سمبل ارزشی بلکه به عنوان یک هویت زنده، پویا و حقیقی باید مورد توجه قرار گیرد؛ این فرهنگ وابستگی تام به قرآن،سیره نبوت و سنت معصومین، فطرت انسانی و رشد و توسعه فرهنگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: رعایت حجاب در دستگاه های دولتی به عنوان نمایندگان دولت جهت ارائه الگو به جامعه تقویت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و همگانی شدن آن در بین آحاد مردم عامل بسیار مهمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار